Svetsa?

Bilplåt, lackering, plastning och allt som hör till.
martinssoN
Forumsberoende
Inlägg: 733
Blev medlem: lör maj 13, 2006 2:49 pm
Ort: Örebro

Inlägg av martinssoN »

Glöm inte kitt, Det är ruskigt bra att ha i rostskyddande syfte om det inte är en ren räserbil där vikten spelar mycket roll.
Användarvisningsbild
Whiplash
För mycket laddtryck
Inlägg: 319
Blev medlem: fre aug 17, 2007 9:00 pm
Ort: Malå
Kontakt:

Inlägg av Whiplash »

martinssoN skrev:Glöm inte kitt, Det är ruskigt bra att ha i rostskyddande syfte om det inte är en ren räserbil där vikten spelar mycket roll.
och lite tunnflytande rostskydd på baksidan :thumbright:
J-O Arthursson

PV 444 -53 CSB projekt

Austin Cambridge projekt Såld till en pensionerad Scaniaförsäljare från Skellefteå

http://www.garaget.org/?car=52087 (Frugans Bubbla)



Kolla gärna detta Volvo V8 forum http://v8volvo.forum24.se/v8volvo.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Sylvan
För mycket laddtryck
Inlägg: 249
Blev medlem: tis okt 06, 2009 8:39 am
Ort: Åmål

Inlägg av Sylvan »

glömde kitt og :thumbright: tunnflytande blir det i dom trånga utrymmena :wink:
_night rider_
För mycket laddtryck
Inlägg: 226
Blev medlem: mån sep 12, 2005 12:43 pm
Ort: LULEÅ

Inlägg av _night rider_ »

Sylvan skrev:
Kommer att blästras / Grundas / Industrilack o sen ev. massa på det
helt rätt.. många har jag sett kladda bara underredsmassa på ren plåt..
då frodas de bara av rost under den.. då underedsmassa inte är tätt..

på jobbet brukar jag göra som så att jag blåser på lite epoxi på ren plåt (kräver inte topplack då den är väderbeständig) som man sedan sprutar på en slags sprutkitt som är av grövre variant
heter: (innotec hs black) och denna ger en riktig stryktålig yta som är tät och med pistolen jag använder får man en strukturerad yta som ser precis ut som orginal. super snyggt!.. lycka till
ride hard die free!!
Skriv svar