Bilplåt, lackering, plastning och allt som hör till.
Sylvan
För mycket laddtryck
Inlägg: 249 Blev medlem: tis okt 06, 2009 8:39 am
Ort: Åmål
Inlägg
av Sylvan » tis okt 27, 2009 7:32 pm
Hur ska man lösa detta? går det att kapa bort det o ersättadet med rak plåt istället för den där vikta kanten?
Tacksam för svar //Fredrik
Mats_L
Forumsberoende
Inlägg: 610 Blev medlem: tis jul 29, 2008 11:02 am
Ort: Västerås
Kontakt:
Inlägg
av Mats_L » tis okt 27, 2009 10:07 pm
Vad är det för ställe på fordonet? Kan ju vara en bärande del eller en deformationszon.
Berätta lite mer om stället så vi kan förstå
Min kluvna personlighet är något som inte jag har att göra med.
Sylvan
För mycket laddtryck
Inlägg: 249 Blev medlem: tis okt 06, 2009 8:39 am
Ort: Åmål
Inlägg
av Sylvan » tis okt 27, 2009 11:56 pm
det är hjulhuset vänster fram mot rutan eller vad man kan säga. Mot förarsidan så att säga på en 242 årsmodell 76.
anledningen att det ser konstigt ut är att bilen ligger på sidan //Fredrik
THE SHOP
För mycket laddtryck
Inlägg: 401 Blev medlem: sön nov 23, 2008 9:40 pm
Ort: BUREÅ
Inlägg
av THE SHOP » ons okt 28, 2009 8:57 am
Det är väl bara att göra som det ser ut nu, inget märkvärdikt, pluss att du får öva om du är osäker. syns juh inte sen
Sylvan
För mycket laddtryck
Inlägg: 249 Blev medlem: tis okt 06, 2009 8:39 am
Ort: Åmål
Inlägg
av Sylvan » ons okt 28, 2009 2:48 pm
tänkte mest att det tar sån tid o fixa det där
Mats_L
Forumsberoende
Inlägg: 610 Blev medlem: tis jul 29, 2008 11:02 am
Ort: Västerås
Kontakt:
Inlägg
av Mats_L » ons okt 28, 2009 3:04 pm
Sylvan skrev: tänkte mest att det tar sån tid o fixa det där
Well, så är det med rostlagning, inget man gör i en handvändning.
Min kluvna personlighet är något som inte jag har att göra med.
Sylvan
För mycket laddtryck
Inlägg: 249 Blev medlem: tis okt 06, 2009 8:39 am
Ort: Åmål
Inlägg
av Sylvan » ons okt 28, 2009 8:19 pm
Ingen som en aning?
Gustav
No turbo shit - Just real power!
Inlägg: 1478 Blev medlem: sön jun 27, 2004 10:40 am
Ort: Överboda, Umeå
Kontakt:
Inlägg
av Gustav » ons okt 28, 2009 8:47 pm
Sylvan skrev: Ingen som en aning?
Men du har ju fått en massa svar!
Istället för att fundera på internet i två dagar hade du kunnat kapa bort rosten och svetsa dit lite ny plåt, det hade tagit dig högst två timmar.
Som sagt...
Bara att bita ihop! eller betala nån som gör det åt dig.
Vill man ha en bil utan rost får man köpa en ny bil som inte har gått på vägen.
Gustav Sundberg
THE SHOP
För mycket laddtryck
Inlägg: 401 Blev medlem: sön nov 23, 2008 9:40 pm
Ort: BUREÅ
Inlägg
av THE SHOP » ons okt 28, 2009 10:09 pm
Gustav, bra sagt. Ett tips till alla nybörjare! sluta med att fråga runt på flera forum en massa, bra ibland men tänk logist.
Vid rostlagning tex, gör det som det har sett ut org, ska du inte bygga om så är det inge att fundera på, man tjänar inget på att ta genvägar.
Sylvan
För mycket laddtryck
Inlägg: 249 Blev medlem: tis okt 06, 2009 8:39 am
Ort: Åmål
Inlägg
av Sylvan » lör okt 31, 2009 1:15 am
ingen fara.. fick tummen ur o fixa det det
Så här blev det
THE SHOP
För mycket laddtryck
Inlägg: 401 Blev medlem: sön nov 23, 2008 9:40 pm
Ort: BUREÅ
Inlägg
av THE SHOP » lör okt 31, 2009 1:11 pm
var väl inte så farligt, gäller bara att ta steget
Mats_L
Forumsberoende
Inlägg: 610 Blev medlem: tis jul 29, 2008 11:02 am
Ort: Västerås
Kontakt:
Inlägg
av Mats_L » lör okt 31, 2009 6:05 pm
Precis, det ser ju tokbra ut, förstår inte varför du ska fråga
Min kluvna personlighet är något som inte jag har att göra med.
Sylvan
För mycket laddtryck
Inlägg: 249 Blev medlem: tis okt 06, 2009 8:39 am
Ort: Åmål
Inlägg
av Sylvan » tis nov 03, 2009 7:58 am
Är ganska ny på att svetsa lite mer seriöst på bilar liksom.. Bättre att fråga lite samtidigt så lär man sig lite med
knotan
Forumsberoende
Inlägg: 5068 Blev medlem: mån maj 01, 2006 9:34 pm
Ort: norrköping
Inlägg
av knotan » lör nov 07, 2009 7:33 pm
rekomenderar att du påensdlar påp lite massa på det där. om det är undersidan av bilen dvs.
jag bhar testat lite olika bästa (mest prisvärda) är hagmans bodykitt, köptes på mekonomen på halvlitersburk.
ställde den på elemnetet en halvtimme sen gick det att pensla på
torkar snabbt sen bara måla eller sputa på underredsmassa eller va du nu tänkt skydda med sen
Sylvan
För mycket laddtryck
Inlägg: 249 Blev medlem: tis okt 06, 2009 8:39 am
Ort: Åmål
Inlägg
av Sylvan » sön nov 08, 2009 1:33 pm
knotan skrev: rekomenderar att du påensdlar påp lite massa på det där. om det är undersidan av bilen dvs.
jag bhar testat lite olika bästa (mest prisvärda) är hagmans bodykitt, köptes på mekonomen på halvlitersburk.
ställde den på elemnetet en halvtimme sen gick det att pensla på
torkar snabbt sen bara måla eller sputa på underredsmassa eller va du nu tänkt skydda med sen
Kommer att blästras / Grundas / Industrilack o sen ev. massa på det