Bilplåt, lackering, plastning och allt som hör till.
mh
Forumsberoende
Inlägg: 668 Blev medlem: ons apr 19, 2006 5:13 pm
Ort: västerås
Inlägg
av mh » lör mar 13, 2010 10:35 am
Kan vi reda ut de här en gång för alla!
Så man får ett fullgott rostskydd som stoppar länge!
På plåtrena ytor använder man en ??
Etsande zink primer el? Är en epoxygrund bättre?
Magnus Helin 0707816992
Martin H
Forumsberoende
Inlägg: 2304 Blev medlem: ons dec 14, 2005 9:05 am
Ort: lit/jämtland
Kontakt:
Inlägg
av Martin H » lör mar 13, 2010 10:43 am
doppa hela skiten i elzink
nä men en etsande epoxy kanske?
MHR
portning vid mån av tid.
flödning,ventilslip mm
0730-541418
volvo 144 9.32s 232km/h
_night rider_
För mycket laddtryck
Inlägg: 226 Blev medlem: mån sep 12, 2005 12:43 pm
Ort: LULEÅ
Inlägg
av _night rider_ » tor apr 01, 2010 7:10 am
Martin H skrev: doppa hela skiten i elzink
nä men en etsande epoxy kanske?
epoxi är inte etsande. men kör på en 2-komp epoxi grund. denna kan du spackla på efter genomhärdning och uppruggad yta.. epoxi grunden ger riktigt bra rostskydd denna använder vi på jobbet då vi fixar rostskador.
ride hard die free!!
mh
Forumsberoende
Inlägg: 668 Blev medlem: ons apr 19, 2006 5:13 pm
Ort: västerås
Inlägg
av mh » lör jun 19, 2010 9:23 pm
Lyfter en gammal tråd & fråga.
Vad är de som gäller, nu då ??
Epoxy på plåtrent el?
Magnus Helin 0707816992
Landa_in_Racing
Forumsberoende
Inlägg: 811 Blev medlem: tis dec 04, 2007 8:24 pm
Ort: Södra Dalsland
Inlägg
av Landa_in_Racing » lör jun 19, 2010 11:53 pm
Ja kör 2k epoxy, det e riktigt bra!
Dock skarpa gräjor så en halvmask är att rekommendera
Slipa ytan och tvätta den innan så håller det länge
MVH Andreas
Volvo C70 -00
Volvo 144 -68 B23T
Volvo 244 -75