Kolfiber/Glasfiber gjutning
- E.Börjesson
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 48
- Blev medlem: ons feb 10, 2010 12:43 am
- Ort: Kinna
Ja framsteg kan man lungt säga. Har provat lite bagging, dock med usla resultat.. Vad tar ni för en vacum sug med bra ''tryck''
http://www.autofiber.net" onclick="window.open(this.href);return false;
Kolfiber
Glasfiber
Kevlar till din bil !
Kolfiber
Glasfiber
Kevlar till din bil !
- composite wizard
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 165
- Blev medlem: mån maj 15, 2006 2:51 pm
- Ort: Vasa Finland
- Kontakt:
Tänk på att du behöver en eller flera kopplingar också, dessa tycker jag fungerar utmärkt -de finns även med inbyggd backventil.
Vad är det som ställer till problem med baggingen?
Har du bara bra, eller framförallt rätt prylar -så är det ingen konst..
Vad är det som ställer till problem med baggingen?
Har du bara bra, eller framförallt rätt prylar -så är det ingen konst..
Vad är luftförbrukningen på en dylik pump?fugazi skrev:Bumpar tråden med en vakuumgenerator/vakuumejektor
Torbjörn Blomfeldt
Bilden är klickbar och då kommer man till en sida med flera ejektorer...composite wizard skrev:Vad är luftförbrukningen på en dylik pump?fugazi skrev:Bumpar tråden med en vakuumgenerator/vakuumejektor
Den största står det så här i texten om:
Norgren skrev:Induced air (@ 6bar op. press.): 910 (Nl/min)
Vad är "bra" i det här fallet?E.Börjesson skrev:...Vad tar ni för en vacum sug med bra ''tryck''
5mbar?
- composite wizard
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 165
- Blev medlem: mån maj 15, 2006 2:51 pm
- Ort: Vasa Finland
- Kontakt:
- E.Börjesson
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 48
- Blev medlem: ons feb 10, 2010 12:43 am
- Ort: Kinna
Då jag inte är så insatt i bagging ännu så vet jag inte riktigt hur många mbar som behövs?
Ett vettigt pris då jag nyligen startat upp kan väll vara något att börja med.
Ett vettigt pris då jag nyligen startat upp kan väll vara något att börja med.
http://www.autofiber.net" onclick="window.open(this.href);return false;
Kolfiber
Glasfiber
Kevlar till din bil !
Kolfiber
Glasfiber
Kevlar till din bil !
- composite wizard
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 165
- Blev medlem: mån maj 15, 2006 2:51 pm
- Ort: Vasa Finland
- Kontakt:
Det beror till stor del på epoxins viskositet, typ av släppfilm och avrivningsduk samt breatherns absorbtionsförmåga.
Epoxin skall bara väta fibrerna, resten skall bort -så rent teoretiskt skall du ha så mycket undertryck som möjligt. Rent praktiskt kommer du knappast att märka skillnad på fibervikten mellan 30-inHg jämfört med 90-inHg.
Epoxin skall bara väta fibrerna, resten skall bort -så rent teoretiskt skall du ha så mycket undertryck som möjligt. Rent praktiskt kommer du knappast att märka skillnad på fibervikten mellan 30-inHg jämfört med 90-inHg.
Torbjörn Blomfeldt
- composite wizard
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 165
- Blev medlem: mån maj 15, 2006 2:51 pm
- Ort: Vasa Finland
- Kontakt: