Håller på med en rätt kass kaross från en b11 från 1937. inget golv trösklar Invändiga förstärkningar bortkapat i a-stolpar mm. Dvs ett tomt skal men rätt frisk i plåten.
tyvärr så krossades den av en timmerkran och jag fick såga upp den i bitar och banka ut den med gummihammare
Tanken är att den ska bes som ombyggt fordon. På en Duettram från 1960
Tänkte köra bockade järn rör I taket som jag svettsar fast i överkant i karossen runt om och gå ner med 25mm fyrkantsjärn runt dörrar a-b stolpe mm. Sen gå vidare med 4kanst järn där stolar kardantunnel mm ska vara
I nederkant tänkte jag ha järnrör längskarossen i underkant som nån form av tröskel
Och där rattstången ska fästas tänket jag bygga en minihuvudbåge typ i instrumentpanelhöjd....svårt o beskriva
Vad tror ni bör jag gå upp i storlek på 4kantsprofilen och hur tjock järnrör i botten rep. taket är lämpligt?
Måste man förstärka/"klä in" karossen vid a_stolpar trösklar mm. med bockade plåtar som på en "riktigt" bil? hur gör folk när dom bygger sina ratbyggen?
Har aldrig krabbat med ensånhär kaross innan så all info är guldvärt
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Duett rod ratbygge gamalkaross
Duett rod ratbygge gamalkaross
Alex Gadler