Duett rod ratbygge gamalkaross

Bilplåt, lackering, plastning och allt som hör till.
Användarvisningsbild
Volvex
För mycket laddtryck
Inlägg: 157
Blev medlem: mån sep 18, 2006 3:01 pm
Ort: Växjö
Kontakt:

Duett rod ratbygge gamalkaross

Inlägg av Volvex »

Håller på med en rätt kass kaross från en b11 från 1937. inget golv trösklar Invändiga förstärkningar bortkapat i a-stolpar mm. Dvs ett tomt skal men rätt frisk i plåten.
tyvärr så krossades den av en timmerkran och jag fick såga upp den i bitar och banka ut den med gummihammare
Tanken är att den ska bes som ombyggt fordon. På en Duettram från 1960
Tänkte köra bockade järn rör I taket som jag svettsar fast i överkant i karossen runt om och gå ner med 25mm fyrkantsjärn runt dörrar a-b stolpe mm. Sen gå vidare med 4kanst järn där stolar kardantunnel mm ska vara
I nederkant tänkte jag ha järnrör längskarossen i underkant som nån form av tröskel
Och där rattstången ska fästas tänket jag bygga en minihuvudbåge typ i instrumentpanelhöjd....svårt o beskriva
Vad tror ni bör jag gå upp i storlek på 4kantsprofilen och hur tjock järnrör i botten rep. taket är lämpligt?
Måste man förstärka/"klä in" karossen vid a_stolpar trösklar mm. med bockade plåtar som på en "riktigt" bil? hur gör folk när dom bygger sina ratbyggen? :)

Har aldrig krabbat med ensånhär kaross innan så all info är guldvärt


Bild
Bild

Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Alex Gadler
isky
För lite laddtryck
Inlägg: 5
Blev medlem: ons jul 25, 2007 12:55 pm
Ort: ljunby

Inlägg av isky »

bygg en ram av u profil eller fyrkantsrör typ 50*25 som passar på (över) duett ramen och bygg stag ut till a och b stolparna i samma profil.
bygg som en rally bur fast mer inklämd i karossen med 30*20 eller vad som får plats!
flathead´s v8 är en lagom utmaning att trimma!
Skriv svar