Rost i golv där chassinummret sitter.

Bilplåt, lackering, plastning och allt som hör till.
The
Forumsberoende
Inlägg: 5083
Blev medlem: tis jun 01, 2004 11:05 pm
Ort: Boden
Kontakt:

Rost i golv där chassinummret sitter.

Inlägg av The »

Hur gör man vid rostlagning av golvet när större delen av chassie numret rostat bort?

Blir bilprovningen rabiat om man byter hela golvet och stansar nya siffror?
Torbjörn.A
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
The
Forumsberoende
Inlägg: 5083
Blev medlem: tis jun 01, 2004 11:05 pm
Ort: Boden
Kontakt:

Re: Rost i golv där chassinummret sitter.

Inlägg av The »

ingen?
Torbjörn.A
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
Användarvisningsbild
T-27
No turbo shit - Just real power!
Inlägg: 1060
Blev medlem: lör jun 25, 2005 2:38 pm
Ort: Umeå

Re: Rost i golv där chassinummret sitter.

Inlägg av T-27 »

Ja dom blir rabiata :)
Antingen gör du det så Snyggt så det inte syns MEN med risk att det upptäcks och de tror du har en Stulen bil med bytt Identitet med en massa Strul till följd och en Bil som kanske blir värdelös ELLER så åker du och Pratar med dom på din Lokala Bilprovning och hör hur du skall gå till väga
Min Kompis fick ta dit en Bilprovare till garaget innan han kapade som kollade de gamla numrena och sen skrev de in i Papperna att de var flyttade när han besiktade nästa gång

Alltid bättre att kolla upp innan !
Bild
Användarvisningsbild
Daniel-635
Forumsberoende
Inlägg: 2780
Blev medlem: fre jan 04, 2008 7:13 pm
Ort: Västra Småland, nästan i Halland

Re: Rost i golv där chassinummret sitter.

Inlägg av Daniel-635 »

Jag hade en gammal BMW där Chassi numret sakta men säkert började försvinna.
Jag frågade hur jag skulle göra när jag bytte plåten, vilka papper som skulle till mm.

Men Rabiat vart ordet !!

Jag fick reda på att man absolut inte kan göra detta själv som privat person, utan att det minsann skulle göras av en Auktoriserad BMW verkstad :doh:
Men min personkännedom säger att den mannen hade PMS den dagen.

Det är nog bra om man har papper på det, för om det skulle upptäckas senare kan man få stora problem.

(Jag sålde bilen innan det vart helt bortrostat)
Förr hade bilar fem hjul och fyra skärmar, nu är det tvärtom.

Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
Ventilen
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 98
Blev medlem: tor aug 23, 2007 9:10 pm

Re: Rost i golv där chassinummret sitter.

Inlägg av Ventilen »

fotodokumentation är väl en bra ide att tilllämpa här...
Mvh//Ola
s602401
För lite laddtryck
Inlägg: 2
Blev medlem: fre jun 10, 2011 8:29 am

Re: Rost i golv där chassinummret sitter.

Inlägg av s602401 »

Hejs,lagade upp en Ascona B en gång i tiden,länge sedan,var rost i golvet där chassin:r stog,slog helt enkelt in n:r på nytt i nya golvplåten,var sedan o bes, bilen frågad om besmannen ville se den gammla golvbiten,men nej,han ville inte se den,och det här var på 80 talet,Ascona var ju en populär bil i rally då,måste väl ha bytts lite karosser då...
rocker_dude
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 51
Blev medlem: tor jul 01, 2010 8:07 pm
Ort: Stockholm

Re: Rost i golv där chassinummret sitter.

Inlägg av rocker_dude »

du måste beställa en registreringbesiktning för OMSTANSNING AV CHASSINR VID REPARATION. tänk på att det nya nummret ska vara 7mm stort och sitta så nära original placering som möjligt.
min bil blev stulen och idioterna kapade ur alla chassinr.... därför vet jag hur man måste göra :(
244 turbo -82

Johan Karlsson
Standard_trailboss_250@hotmail.com
Cassius
Forumsberoende
Inlägg: 1012
Blev medlem: tis jan 25, 2005 7:43 pm
Ort: Göteborg

Re: Rost i golv där chassinummret sitter.

Inlägg av Cassius »

Jag frågade Gustav (Therealpinto) om detta då jag hade samma bekymmer på min Kadett, nu går den ju via SFRO kanske blir en annan sak då? Men han sa att jag kunde stansa om det i motorrummet t ex. Jag har dock kvar biten än utifall :)
Manta A Rallye - Såld till Polen
Kadett C -76, på gång med V8 från Audi
Audi V8 -91, med RS4 B7 V8
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
StefanM
Forumsberoende
Inlägg: 1134
Blev medlem: ons mar 02, 2011 10:11 am
Ort: Torpshammar

Re: Rost i golv där chassinummret sitter.

Inlägg av StefanM »

det kan ju vara så att om man stansar in ett nytt innan bes så kanske de inte ifrågasätter nånting för då är det ju läsbart. Däremot om du får bakläxa på det befintliga så kan ju kvarnarna sätta igång, är det bara otydligt så får du en tvåa. Är det fullständigt oläsbart så blir det nog en regbesiktning för då ska det utredas och undersökas att det verkligen är rätt identitet.

Alltså, lagar man rost och sen stämplar in ett nytt så ska det nog mycket till innan de rotar i det. Särskilt om man inte har nåt att dölja.............
subw000fer
Forumsberoende
Inlägg: 1304
Blev medlem: sön mar 29, 2009 8:26 pm
Ort: Norrtälje
Kontakt:

Re: Rost i golv där chassinummret sitter.

Inlägg av subw000fer »

Jag regbesiktade en atraktor för typ ett år sen där ramnr troligen hade försvunnit iom rostlagningen (var en kingcab så fick ju byta halva bilskrället) bilprovaren kunde inte hitta det så han sa åt mig att stansa in ett nytt på valfritt ställe, vilket jag gjorde och den gick igenom då. Troligen sitter det inte alls där originalet satt för jag satte det längst bak på ena rambenet som syns jättetydligt och bra. Är ju så klurigt om man inte kommer åt att slå ordentligt. Somsagt är väl kravet 7mm hög text.
Robin A
The 242 is no more..
Banbil: Audi A8 Turbo Quattro
Skriv svar