Pris uppgifter på Svetsning

Bilplåt, lackering, plastning och allt som hör till.
_Performance_
Lite mer laddtryck
Inlägg: 47
Blev medlem: mån jan 16, 2012 9:38 am

Pris uppgifter på Svetsning

Inlägg av _Performance_ »

Hade tänk fråga er alla som är svetsare, vad skulle ni ta för pris att svetsa en 242, det som ska svetsas är skärmarna bak, trösklar, baljor, och eventuellt golv oxå. Jag ska köpa all plåt helt ny från meca så är princip bara svetsningen jag vill ha prisuppgift på. Vet att det kanske är svårt att skriva ett pris bara sådär, men nånstans mellan tummen och pekfinger. Så jag vet hur mycket ja ska säga till dom häromkring vad dom får för att svetsa..

Tack för svar
Användarvisningsbild
Amazonic
Forumsberoende
Inlägg: 1079
Blev medlem: ons feb 15, 2006 11:35 pm
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Pris uppgifter på Svetsning

Inlägg av Amazonic »

6000kr skulle jag säga är billigt,här om kring skulle nog dom flesta ta mer.
Amazon -65 16v gt40 msII
camaro z28 -98
945 classic -98
aprilia rsv mille -00
Suzuki ls650 bobber -91
Yamaha sr500 -81
Användarvisningsbild
Steve
Steve, inte Stiiiv
Inlägg: 6036
Blev medlem: ons sep 24, 2003 7:58 pm
Ort: Lykksällä

Re: Pris uppgifter på Svetsning

Inlägg av Steve »

"Golv" låter väldigt luddigt också, ska hela golvet bytas?
Evighetsprojekten
If it has tits or wheels it will give you problems
_Performance_
Lite mer laddtryck
Inlägg: 47
Blev medlem: mån jan 16, 2012 9:38 am

Re: Pris uppgifter på Svetsning

Inlägg av _Performance_ »

Amazonic skrev:6000kr skulle jag säga är billigt,här om kring skulle nog dom flesta ta mer.
bilen har stått ganska många är och är ganska rostig i skärmar osv, så finns risk att man får lägga på lite extra ny plåt på vissa ställen för att ha nått att fästa i, men ja hade räknat mellan 7-10000:- för allt jobb, och då står jag för ny plåt. Så det kanske låter rimligt det ja hade tänkt?
_Performance_
Lite mer laddtryck
Inlägg: 47
Blev medlem: mån jan 16, 2012 9:38 am

Re: Pris uppgifter på Svetsning

Inlägg av _Performance_ »

Steve skrev:"Golv" låter väldigt luddigt också, ska hela golvet bytas?
golvet i sig är inte helt sönder rostat, så skulle gå att laga med lite mindre jobb, men är även sugen på att köpa färdiga golv plåtar. Då borde väll inte jobbet vara så svårt?. Kan ingenting om just svetsning så .
Användarvisningsbild
Amazonic
Forumsberoende
Inlägg: 1079
Blev medlem: ons feb 15, 2006 11:35 pm
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Pris uppgifter på Svetsning

Inlägg av Amazonic »

ja det tycker jag du borde finna någon som gör det för,men se till o hitta nån som e duktig på bilplåt,för det finns många tattare i denna bransch
Amazon -65 16v gt40 msII
camaro z28 -98
945 classic -98
aprilia rsv mille -00
Suzuki ls650 bobber -91
Yamaha sr500 -81
_Performance_
Lite mer laddtryck
Inlägg: 47
Blev medlem: mån jan 16, 2012 9:38 am

Re: Pris uppgifter på Svetsning

Inlägg av _Performance_ »

Han som jag tänkt fråga är riktigt duktig, har haft några bilar hos han förr. Men ville kolla först vad som är ett lämpligt pris så man vet vad man kan erbjuda han. Men ska prata med han nästa vecka så får vi se vad vi kommer fram till =)
Användarvisningsbild
Steve
Steve, inte Stiiiv
Inlägg: 6036
Blev medlem: ons sep 24, 2003 7:58 pm
Ort: Lykksällä

Re: Pris uppgifter på Svetsning

Inlägg av Steve »

Sälj den och köp den här?

http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=4&t=66396" onclick="window.open(this.href);return false;
Evighetsprojekten
If it has tits or wheels it will give you problems
_Performance_
Lite mer laddtryck
Inlägg: 47
Blev medlem: mån jan 16, 2012 9:38 am

Re: Pris uppgifter på Svetsning

Inlägg av _Performance_ »

Vet hur många gånger man hittar fina projekt sen är dom minst 70 mil ifrån en :(
BakAxel
För mycket laddtryck
Inlägg: 119
Blev medlem: mån nov 17, 2008 11:01 am
Ort: Skellefteå

Re: Pris uppgifter på Svetsning

Inlägg av BakAxel »

Är det nån jag känner brukar jag ta 100kr/timmen annars typ 150.... Men jag har ju bara svetsat några hundra timmar rost så jag har ju inte hunnit tröttna än.
Beror lite på vilken nivå det är också... Bara så bes. Inte gnäller eller kant i kant och osynligt när man är klar, är det nån äldre som ska svetsa så brukar ju dom ha lessnat på rostlagning så då går ju priset upp, men prata igenom vad som ska göras, hur det ska göras och hur mycket det får kosta innan...sen är det väl bara köra på? :)
Användarvisningsbild
Steve
Steve, inte Stiiiv
Inlägg: 6036
Blev medlem: ons sep 24, 2003 7:58 pm
Ort: Lykksällä

Re: Pris uppgifter på Svetsning

Inlägg av Steve »

_Performance_ skrev:Vet hur många gånger man hittar fina projekt sen är dom minst 70 mil ifrån en :(
Så det är inte värt att offra ett dygn att hämta en bil som sen sparar dig månader i rostlagning?
Evighetsprojekten
If it has tits or wheels it will give you problems
_Performance_
Lite mer laddtryck
Inlägg: 47
Blev medlem: mån jan 16, 2012 9:38 am

Re: Pris uppgifter på Svetsning

Inlägg av _Performance_ »

Jo självklart är det värt de, men just denna 242 som ja har nu fick ja helt gratis av jobbar kompisen och det var hans ungdoms bil när han fick körkort, Så skulle vara kul och göra i ordning den för hans skull.
_Performance_
Lite mer laddtryck
Inlägg: 47
Blev medlem: mån jan 16, 2012 9:38 am

Re: Pris uppgifter på Svetsning

Inlägg av _Performance_ »

BakAxel skrev:Är det nån jag känner brukar jag ta 100kr/timmen annars typ 150.... Men jag har ju bara svetsat några hundra timmar rost så jag har ju inte hunnit tröttna än.
Beror lite på vilken nivå det är också... Bara så bes. Inte gnäller eller kant i kant och osynligt när man är klar, är det nån äldre som ska svetsa så brukar ju dom ha lessnat på rostlagning så då går ju priset upp, men prata igenom vad som ska göras, hur det ska göras och hur mycket det får kosta innan...sen är det väl bara köra på? :)
Det är bara så den ska gå igenom besiktning, så själva slipningen osv det kan ja göra själv. Just grov jobbet så ja ska be nån annan göra, just därför ja frågar pris innan så ja inte betalar den personen för mycket än vad det egentligen skulle kostat
_Performance_
Lite mer laddtryck
Inlägg: 47
Blev medlem: mån jan 16, 2012 9:38 am

Re: Pris uppgifter på Svetsning

Inlägg av _Performance_ »

Jag passar på att fråga nu när jag ändå har svets kunnigt folk här. Om man ska svetsa själv, nu bara för hobby bruk och lära sig, måste man ha en mig/mag med gas? Läste lite olika trådar på olika sidor och alla säger olika såklart. Dock en kille som hade renoverat sin 240 med biltemas värsta svets utan gas. Så kommer det funka för hobby bruk? Dvs börja laga min 240 med en svets utan gas.

Tack för svar
Användarvisningsbild
Steve
Steve, inte Stiiiv
Inlägg: 6036
Blev medlem: ons sep 24, 2003 7:58 pm
Ort: Lykksällä

Re: Pris uppgifter på Svetsning

Inlägg av Steve »

Ska du ha det seriöst gjort så nej
Evighetsprojekten
If it has tits or wheels it will give you problems
Skriv svar