Hjulhusskydd

Bilplåt, lackering, plastning och allt som hör till.
Magic thomsson
Forumsberoende
Inlägg: 570
Blev medlem: tor jun 24, 2010 8:29 am

Hjulhusskydd

Inlägg av Magic thomsson »

Nu har jag äntligen lackerat min rc kaross :D .jag sprutade hammarlack på undersidan och la på 2 lager i hjulhusen bak,men vad mer kan man ha på för o skydda från stensprut?jag talade med en kompis som börjat köra supernationell nu i år och han sa hans hjulhus va plåtrena bitvis efter bara några träningar så han hade fått några kevlarskydd från en supercar åkare i em han ska dit me.
Jag funderade en tag på o pensla på underedsmassa,den är ju lite seg o skyddar,eller är det en dum ide?
Någon som har erfarenheter av det?
Roger (Magic T) Thomasson
Användarvisningsbild
Whiplash
För mycket laddtryck
Inlägg: 319
Blev medlem: fre aug 17, 2007 9:00 pm
Ort: Malå
Kontakt:

Re: Hjulhusskydd

Inlägg av Whiplash »

Ja du ? har du hammarlack där redan så blir det svårt att få nån annan färg att fästa tyvärr. Men testa pensla underredsmassa, det kan ju inte mer än börja flagna
J-O Arthursson

PV 444 -53 CSB projekt

Austin Cambridge projekt Såld till en pensionerad Scaniaförsäljare från Skellefteå

http://www.garaget.org/?car=52087 (Frugans Bubbla)



Kolla gärna detta Volvo V8 forum http://v8volvo.forum24.se/v8volvo.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Magic thomsson
Forumsberoende
Inlägg: 570
Blev medlem: tor jun 24, 2010 8:29 am

Re: Hjulhusskydd

Inlägg av Magic thomsson »

Att det kan vara svårt o få annat o fäste på hammarlacken där har jag inte direkt tänkt på förens du nämde det,hmm ja får fundera lite på det,det är ingen panik så
Roger (Magic T) Thomasson
Magic thomsson
Forumsberoende
Inlägg: 570
Blev medlem: tor jun 24, 2010 8:29 am

Re: Hjulhusskydd

Inlägg av Magic thomsson »

Nu idag har jag dragit på mera hammarlack i hjulhusen och det ser bra ut,får väl kolla igen imorgon när det torkat ordentligt,risken är väl att det inte fäster riktigt så det lossnar stora kakor när man kör,får göra en utvärdering efter första körningarna.
Roger (Magic T) Thomasson
wuffee
Forumsberoende
Inlägg: 892
Blev medlem: mån jan 21, 2008 4:40 pm
Ort: Eksjö

Hjulhusskydd

Inlägg av wuffee »

Hammarlack innehåller väl silicon vilket gör att annan lack ej fäster på de.. Har man otur så kan de även bli siliconfläckar på karossdelar som inte är hammarlackade.. Räcker ibland att de bara varit nära skiten.. Silicon å lack är ju kasst ihop ;)
Svetsar de mest.
Flänsar kan ordnas.
Ulf Norss
0709325601
Skriv svar