Var köpa 125mm ca k500 slippapper?

Bilplåt, lackering, plastning och allt som hör till.
Johan Rydström
För mycket laddtryck
Inlägg: 109
Blev medlem: mån nov 02, 2009 8:37 pm

Var köpa 125mm ca k500 slippapper?

Inlägg av Johan Rydström »

Tjo.
Ska ge mig på att försöka lacka om min E30 turbo nu när den är bänkad och besiktad.
Köpte på mig en 125mm excenterslip som jag tänkte använda till att slipa ner bilen.

Men jag hittar inget ställe som säljer papper i kornstorlek 500-600k som är 125mm och fäster med kardborr.

Någon som vet var man kan beställa??

/Johan
StefanM
Forumsberoende
Inlägg: 1134
Blev medlem: ons mar 02, 2011 10:11 am
Ort: Torpshammar

Re: Var köpa 125mm ca k500 slippapper?

Inlägg av StefanM »

varför ska du ha så fint papper till en excenterslip? Nu lackade inte jag nå showvinnande bilar när jag höll på men 320 var nog det jag körde som slutfinish. Ville man ha det aningen bättre så grundade man och körde en aning med scotchduk.
Johan Rydström
För mycket laddtryck
Inlägg: 109
Blev medlem: mån nov 02, 2009 8:37 pm

Re: Var köpa 125mm ca k500 slippapper?

Inlägg av Johan Rydström »

Jaha så det behövs inte finare än ca 400 när man använder en excenter slip?
Är nybörjare men tänkte ge det ett försök.
tb3d
Lite mer laddtryck
Inlägg: 20
Blev medlem: tis dec 09, 2008 9:16 am

Re: Var köpa 125mm ca k500 slippapper?

Inlägg av tb3d »

Byt platta till en 150mm istället så har du stort utbud och köp för fasen in K-märkta slippapper, köp istället P-märkta.
De är en kvalitétsmärkning och en riktig lackerare skrattar bara åt dig och ber dig vända i dörren om du säger att du slipat med K-papper för de förstör mer än de gör nytta.

Allt beror på vad för du ska måla med. Med våran vattenbas på jobbet så måste vi slipa med P800 oftast för att den är så tunn och repkänslig.
2K-acryl så kan du slipa med P500 och maskin och få en snygg yta. Men allt beror på vad du har för krav och färg.
Ordnar bil- och pulverlack i Dalarna!
Skriv svar