Aluminium behållare under huven. te.x expantionskärl?
Aluminium behållare under huven. te.x expantionskärl?
Vet inte riktigt var jag ska ställa denna frågan men detta verkade vara den bästa avdelningen.
Är det någon som vet om det finns någon i Umeå som tillverkar sådana till nått vettigt pris. Köper man färdiga på baely eller nått annat kostar de både skjortan och slipsen.
Är det någon som vet om det finns någon i Umeå som tillverkar sådana till nått vettigt pris. Köper man färdiga på baely eller nått annat kostar de både skjortan och slipsen.
hur pass design-hightech ska den vara affe? Bara fixa matrialet å skissa hur den ska vara så kan jag fixa fram tillgång till tig..
annars vet jag micke f har gjort de, samt har tig, men vad han tar för de vet ja inte.
annars vet jag micke f har gjort de, samt har tig, men vad han tar för de vet ja inte.
- Mappar och installerar styrsystem. Bromsar med Dynapack 5000nm chassidyno. Säljer VEMS, LinkEcu och AEM.
- Svensk distributör för Sachs Performance, ZF Motorsport, Samsonas, VEMS, AEM, Procharger mfl.
- Säljer Borgwarner, Garret Race Turbos, Holset turbos
polera = blankt
kolla med danne om de har nå spillbitar på jobbet hans kanske...
kolla med danne om de har nå spillbitar på jobbet hans kanske...
- Mappar och installerar styrsystem. Bromsar med Dynapack 5000nm chassidyno. Säljer VEMS, LinkEcu och AEM.
- Svensk distributör för Sachs Performance, ZF Motorsport, Samsonas, VEMS, AEM, Procharger mfl.
- Säljer Borgwarner, Garret Race Turbos, Holset turbos
kanske en länk också...
http://www.blocket.se/vi/7378488.htm?ca=2_s
http://www.blocket.se/vi/7378488.htm?ca=2_s
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
OBS!!! tyvär så är många såkallade "snygga" olje ventilations burkar fel dimensonerade och direkt onytiga för motorn med tex spiknings problem, rykande turbosar, tappad effekt, oljelekage, trasiga packningar mm.
man ska ha minst 1st 20mm inner dim slang från bottendelen och 1 st 20mm slang från toppen in i burken och minst 35mm ut mot filtret.
sen vill man inte att snusket i behållaren rinner tillbaka in i motorn.
se och lär på magnus söderlunds burk som exempel (ovanför toppen), 3 st grova slangar+ ett 200hk filter http://savarturbo.se/images/bilarna/sod ... od_off.jpg
värt att notera kan också vara att det är olagligt med vevhus vent rakt ut på bilar nyare än 1970. De ser det på bilprovningen!!!
man ska ha minst 1st 20mm inner dim slang från bottendelen och 1 st 20mm slang från toppen in i burken och minst 35mm ut mot filtret.
sen vill man inte att snusket i behållaren rinner tillbaka in i motorn.
se och lär på magnus söderlunds burk som exempel (ovanför toppen), 3 st grova slangar+ ett 200hk filter http://savarturbo.se/images/bilarna/sod ... od_off.jpg
värt att notera kan också vara att det är olagligt med vevhus vent rakt ut på bilar nyare än 1970. De ser det på bilprovningen!!!
Senast redigerad av Jens Gustavsson den tor jun 07, 2007 9:36 pm, redigerad totalt 1 gånger.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
tacka vetja grov slang från ventilkåpan till en kolaflaska så spisen inte svettas, billigare å mer bling bling blire inte
- Mappar och installerar styrsystem. Bromsar med Dynapack 5000nm chassidyno. Säljer VEMS, LinkEcu och AEM.
- Svensk distributör för Sachs Performance, ZF Motorsport, Samsonas, VEMS, AEM, Procharger mfl.
- Säljer Borgwarner, Garret Race Turbos, Holset turbos
Nyare än 68 är det väl?Jens Gustavsson skrev:OBS!!! tyvär så är många såkallade "snygga" olje ventilations burkar fel dimensonerade och direkt onytiga för motorn med tex spiknings problem, rykande turbosar, tappad effekt, oljelekage, trasiga packningar mm.
man ska ha minst 1st 20mm inner dim slang från bottendelen och 1 st 20mm slang från toppen in i burken och minst 35mm ut mot filtret.
sen vill man inte att snusket i behållaren rinner tillbaka in i motorn.
se och lär på magnus söderlunds burk som exempel (ovanför toppen), 3 st grova slangar+ ett 200hk filter http://savarturbo.se/images/bilarna/sod ... od_off.jpg
värt att notera kan också vara att det är olagligt med vevhus vent rakt ut på bilar nyare än 1970. De ser det på bilprovningen!!!
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836