Aluminium behållare under huven. te.x expantionskärl?

Bilplåt, lackering, plastning och allt som hör till.
Användarvisningsbild
AffeAlien
Lite mer laddtryck
Inlägg: 25
Blev medlem: fre jul 22, 2005 4:54 pm
Ort: Röbäck
Kontakt:

Aluminium behållare under huven. te.x expantionskärl?

Inlägg av AffeAlien »

Vet inte riktigt var jag ska ställa denna frågan men detta verkade vara den bästa avdelningen.

Är det någon som vet om det finns någon i Umeå som tillverkar sådana till nått vettigt pris. Köper man färdiga på baely eller nått annat kostar de både skjortan och slipsen.
Användarvisningsbild
robban
Forumsberoende
Inlägg: 2160
Blev medlem: ons dec 31, 2003 10:46 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av robban »

hur pass design-hightech ska den vara affe? Bara fixa matrialet å skissa hur den ska vara så kan jag fixa fram tillgång till tig..

annars vet jag micke f har gjort de, samt har tig, men vad han tar för de vet ja inte.
  • Mappar och installerar styrsystem. Bromsar med Dynapack 5000nm chassidyno. Säljer VEMS, LinkEcu och AEM.
  • Svensk distributör för Sachs Performance, ZF Motorsport, Samsonas, VEMS, AEM, Procharger mfl.
  • Säljer Borgwarner, Garret Race Turbos, Holset turbos
http://www.dynotech.se (För mer info)
Användarvisningsbild
AffeAlien
Lite mer laddtryck
Inlägg: 25
Blev medlem: fre jul 22, 2005 4:54 pm
Ort: Röbäck
Kontakt:

Inlägg av AffeAlien »

Tanken är ju att de ska bli jätte blanka och fina :)
Så svetsarna får ju hemskt gärna vara fina med. Men tänkte om nån hade material också så man slipper allt bök med sånt.
Användarvisningsbild
robban
Forumsberoende
Inlägg: 2160
Blev medlem: ons dec 31, 2003 10:46 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av robban »

polera = blankt

kolla med danne om de har nå spillbitar på jobbet hans kanske...
  • Mappar och installerar styrsystem. Bromsar med Dynapack 5000nm chassidyno. Säljer VEMS, LinkEcu och AEM.
  • Svensk distributör för Sachs Performance, ZF Motorsport, Samsonas, VEMS, AEM, Procharger mfl.
  • Säljer Borgwarner, Garret Race Turbos, Holset turbos
http://www.dynotech.se (För mer info)
Användarvisningsbild
super7
Forumsberoende
Inlägg: 1681
Blev medlem: tis nov 11, 2003 1:23 am
Ort: Umeå

Inlägg av super7 »

robban skrev:annars vet jag micke f har gjort de, samt har tig, men vad han tar för de vet ja inte.
Tror Micke tar ca 1500 kr för ett expansionskärl, då är det högglans polerat också.
m10tic
För mycket laddtryck
Inlägg: 125
Blev medlem: tor dec 30, 2004 4:36 pm
Ort: umeå
Kontakt:

Inlägg av m10tic »

Jag hittade denna på blocket den verkar vara helt ok för det priset.
/Peter
m10tic
För mycket laddtryck
Inlägg: 125
Blev medlem: tor dec 30, 2004 4:36 pm
Ort: umeå
Kontakt:

Inlägg av m10tic »

Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

OBS!!! tyvär så är många såkallade "snygga" olje ventilations burkar fel dimensonerade och direkt onytiga för motorn med tex spiknings problem, rykande turbosar, tappad effekt, oljelekage, trasiga packningar mm.


man ska ha minst 1st 20mm inner dim slang från bottendelen och 1 st 20mm slang från toppen in i burken och minst 35mm ut mot filtret.

sen vill man inte att snusket i behållaren rinner tillbaka in i motorn.


se och lär på magnus söderlunds burk som exempel (ovanför toppen), 3 st grova slangar+ ett 200hk filter :shock: http://savarturbo.se/images/bilarna/sod ... od_off.jpg


värt att notera kan också vara att det är olagligt med vevhus vent rakt ut på bilar nyare än 1970. De ser det på bilprovningen!!!


Bild
Senast redigerad av Jens Gustavsson den tor jun 07, 2007 9:36 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
robban
Forumsberoende
Inlägg: 2160
Blev medlem: ons dec 31, 2003 10:46 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av robban »

tacka vetja grov slang från ventilkåpan till en kolaflaska så spisen inte svettas, billigare å mer bling bling blire inte :)
  • Mappar och installerar styrsystem. Bromsar med Dynapack 5000nm chassidyno. Säljer VEMS, LinkEcu och AEM.
  • Svensk distributör för Sachs Performance, ZF Motorsport, Samsonas, VEMS, AEM, Procharger mfl.
  • Säljer Borgwarner, Garret Race Turbos, Holset turbos
http://www.dynotech.se (För mer info)
j björk
Forumsberoende
Inlägg: 6113
Blev medlem: tis aug 16, 2005 1:51 pm
Ort: Linköping

Inlägg av j björk »

Jens Gustavsson skrev:OBS!!! tyvär så är många såkallade "snygga" olje ventilations burkar fel dimensonerade och direkt onytiga för motorn med tex spiknings problem, rykande turbosar, tappad effekt, oljelekage, trasiga packningar mm.


man ska ha minst 1st 20mm inner dim slang från bottendelen och 1 st 20mm slang från toppen in i burken och minst 35mm ut mot filtret.

sen vill man inte att snusket i behållaren rinner tillbaka in i motorn.


se och lär på magnus söderlunds burk som exempel (ovanför toppen), 3 st grova slangar+ ett 200hk filter :shock: http://savarturbo.se/images/bilarna/sod ... od_off.jpg


värt att notera kan också vara att det är olagligt med vevhus vent rakt ut på bilar nyare än 1970. De ser det på bilprovningen!!!
Nyare än 68 är det väl?
Skriv svar