Injiceringspolyester tixotrop?

Bilplåt, lackering, plastning och allt som hör till.
c311com
För mycket laddtryck
Inlägg: 173
Blev medlem: fre feb 22, 2013 5:50 pm

Re: Injiceringspolyester tixotrop?

Inlägg av c311com »

Nix, har inte gjort några rör. Framskärmar till Corvette C6 som ser ut som Z06? Det finns redan men kvalité och passform suger.
Sikta mot stjärnorna, landa i trädtopparna :)
Bussen
För mycket laddtryck
Inlägg: 108
Blev medlem: ons feb 13, 2013 7:06 pm

Re: Injiceringspolyester tixotrop?

Inlägg av Bussen »

Fick förfrågan för många år sedan tror det är 8 och bygga en tävlings vette men det föll på att delarna kostade flis att köpa in och att göra till en bil säger sig själv kostnaden blir så otroligt hög att det föll på målsnöret.
Under början av nittiotalet fick jag erbjudande att bygga kolfibertankar åt en kille som kunde sålt dessa åt halva värds eliten men det fanns idioter som byggde tankarna på ren skär okunskap som gjorde att kolfiber tankarna gick hål i och tog eld,naturligtvis med förbud som föpljd.Hade jag fått fortsätta och visat att man kan bygga säkra tankar så hade jag haft hur mycket jobb som helst.
Tillverkade många prylar åt rally eliten men många tyckte att jag kunde sponsa dom med kolfiber delar vilket jag an kostnads skäl avböjde.
Har man brännt sig på att tillverka dyra delar vilket jag byggde efter ritningar gjorde delen,pluggen formen och slutdelen och inte få betalt är inget vidare,ungefär som när plastreperationerna fick betala lackeringarna som firmorna inte betalade inte kul att laga/repa plast för runt 50000.- i månaden och alla dom pengarna fick gå till att betala räckningar från färg leverantörerna inte alls kul.
Fick många förfrågningar från idag många duktiga racing/rally förare om tillverkning av delar men har man brännt sig så är det inte lätt att hitta på motivationen att fortsätta.
kuriosa.Fick för mig att bygga en Escort mk 2 a runt 2000 och fixade kaross,köpte nya framskärmar,front mm som jag breddade så jag fick plats med 10 tums fälgar.Skulle göra hela skalet i kolfiber ,fixade adapterplatta mellan Ford låda och Volvo motor skulle ha en på ca 8-900 hk bak axlar bromsar,byggde torrsump ja hela kittet sedan blev jag sjuk och tröttnade på allt och hör och häpna böt bort skiten mot en Beach Buggy helt otroligt men då var jag less mkt på jobbet med alla krockade bussar som man skulle fixa och lackera ja luften gick ur mig helt men har börjat fundera på att börja igen med bla att köpa in en båtform till en styrpulpetare fixa skärmbreddare till nya bilen som jag fick hem igår en Cheva silverado med 6,5 td 94 a (man skall ha hela gården full med bilar,bussar,släp,lastmaskin minigrävare vanen mm mm ja jag vet en kille kan fasen samla på sig massor av fordon men köpa en dyr dammsugare där går gränsen men i alla fall har blivit inspirerad av dig och bygget så nu får jag slå ihop några Audi/Volvo vingar så man kommer in i styren doftens värld,lacka har jag gjort i så många år så det är helt ointressant men som sagt du inspirerade mig.Skyller på dig när käringa börjar muttra om ennu mera formar och skit på gården.mvh
c311com
För mycket laddtryck
Inlägg: 173
Blev medlem: fre feb 22, 2013 5:50 pm

Re: Injiceringspolyester tixotrop?

Inlägg av c311com »

Grattis, en klockren beskrivning på livet som småföretagare. Dåliga produkter tränger med tiden alltid ut bra produkter. Eftersom jag har vistats utomlands tidvis under x antal år vet jag att Sverige är ett fattigt land men kunnigt folk reder sig alltid.
Sikta mot stjärnorna, landa i trädtopparna :)
Bussen
För mycket laddtryck
Inlägg: 108
Blev medlem: ons feb 13, 2013 7:06 pm

Re: Injiceringspolyester tixotrop?

Inlägg av Bussen »

Japp men nu sugen på att göra dörrar till Cheva pickisen skärmar huv ev skärmbreddare till flaket ev sidorna på flaket = högre lastvikt om man nu skulle bli stoppad och vägd vet dock inte hur jag skall hinna med allt då jag fick förfrågan igår av biltransportören om jag kunde göra ett 13 m långt släp lastvikt 5-6 ton med vändskiva BE behörighet alla han frågat vill ha min 300000:- att bygga ett,lite väl dyrt,skall räkna på det och med hydralisk tipp på ca 3 m vilket är minsta problemet största är väl tiden men om jag gör ett så kan jag lika gärna göra två tre stycken.
Under själva uppbyggnaden vid vändskivan så kan man täcka in allt med egengjorda glasfiber lådor till ex spännband mm även så skulle jag bygga en sovalkov på hytten ca 1 m över vändskivan och klä in allt med aramid eller kolfiber och på så sett hålla ned vikten .
Sedan blir det problem med mina egna byggen då alla andra skall ha hjälp men vintern är lång så man kan skjuta lite på vissa jobb då jag har ett garage på 9x5 m som jämt är uppvärm ,är inte så sugen att plasta i nya verkstaden och i lackboxen kommer inget annat in en lackering.Men blir det mycket plastning så får jag köra ut stora bussen och bygga om carporten 15 x8 m till garage eller behålla det som det är och täcka framsidan med en press och in med utsugsfläkt så man kan plasta stora/långa saker där.Alltid problem med att ha garage mm som man kan vara i då man har fordon och annat bråte stående,blir en riktig rensning på bilar så det blir tomt på gården och få plats med formar vilket tar en stor plats.
c311com
För mycket laddtryck
Inlägg: 173
Blev medlem: fre feb 22, 2013 5:50 pm

Re: Injiceringspolyester tixotrop?

Inlägg av c311com »

Formar som jag inte har användning för har jag gett bort eller eldat upp, om det inte är något väldigt unikt.
Sikta mot stjärnorna, landa i trädtopparna :)
Bussen
För mycket laddtryck
Inlägg: 108
Blev medlem: ons feb 13, 2013 7:06 pm

Re: Injiceringspolyester tixotrop?

Inlägg av Bussen »

Problemet när man har haft dom ett tag och ingen frågat efter dom så kastar man det och någon vecka senare så frågar flera efter dom men vet man att man bara skall göra till sig själv så gör man tunna formar som inte kostar så mycket och slänger direkt lägger inte ned något jobb om man skall gjuta av dom ett par gånger och sedan lägga bort dom nix bättre att slänga skiten.
Skriv svar