säl skrev:
Har precis bytt tröskel på min kadett, den var rostig från infästningen till bakaxeln ändra fram till framvagnen, under dörren fanns det nästan inget kvar av varken inner eller ytterplåt, samt så var dörstolpen nästan helt borta och även golvbrunnarna fram.
Jag var orolig för samma sak, hade planer på karossvagga, men det slutade med att jag pallade upp den på axlarna. Får för mej att det är bättre att belasta karossen som det är tänkt än att hänga upp den längst fram och bak.
Satte en sträva i dörren innan jag kapade bort nånting.
Men det kändes då hur lugnt som helst, karossen var då inge fladdrig eller mjuk nånstans.
Nu är ju kadetten en lättare bil och jag har ju en b-stolpe.
Jag tror jag skulle försökt att åtminstone punktat upp nya balkar innan man sätter bilen i snurra?
Eller svetsat tillfälliga förstärkningar i dörröppninarna och ev en till tvärsöver om den är väldigt dålig.
okej

blir nog att strunta i snurra eftersom jag tänkt på samma sak som du skriver "Får för mej att det är bättre att belasta karossen som det är tänkt". Opeln är tyvärr ganska upprostad eftersom att det är just en Opel

skämt å sido, den har stått i en skog på det lilla fårö i alla fall en 3-4-5 år

så den är ganska rostig. Skall lägga upp lite bilder snart så alla intresserade kan få se

funderar även på projekt tråd

.
Hare gött!