Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: mån dec 18, 2017 1:54 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 6 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: fre jan 23, 2015 5:09 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: lör nov 15, 2008 12:38 pm
Inlägg: 125
Har hittat en firma som tagit fram ett kaross kit som förvandlar en vanlig Toyota till någonting annat. Hela kittet är framtaget så att inga paneler på bilen ändras utan allt limmas utanpå befintlig bil, stötfångare och liknande byts helt enkelt ut till nya delar men inget av grunden av bilen rörs.
Det enda som man "förstör" är att hardtopen ej går att plocka bort då ett nytt tak limmas utanpå detta. Men fortfarande så är det ju inget som ändrar bilens stomme då man bara låter originaltaket ligga kvar på sin plats.

Går det då att åka och besiktiga bilen som en "stylad" Toyota utan att regga om bilen?

Bolla på med tankar om detta:)

Med vänlig hälsning
Rikard

_________________
Kör Volvo 242 drifting bil, bygger Renault R5 Turbo Maxi och Renault R8.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre jan 23, 2015 5:22 pm 
Offline
För mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön maj 10, 2009 7:26 am
Inlägg: 150
Jag gissar att utgångsobjektet är en MR2 Mk2? Vilken årsmodell tänkte du bygga på?


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre jan 23, 2015 5:49 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: lör nov 15, 2008 12:38 pm
Inlägg: 125
Faktiskt mk3 -00

_________________
Kör Volvo 242 drifting bil, bygger Renault R5 Turbo Maxi och Renault R8.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis feb 03, 2015 12:49 pm 
Offline
SFRO-snubben

Blev medlem: mån jan 19, 2004 8:57 am
Inlägg: 2429
Ort: Skellefteå
Om man inte ändrar stommen alls, klassas det normalt sett som "ändrat fordon" och kräver bara en enkel regbesiktning hos ett besiktningsorgan.

Ett bekymmer kan vara att om man byter ut skärmar och dörrar så påverkas bilens krockegenskaper, vilket ställer till det. Men om originaldelarna finns kvar under nya plasten bör det inte vara något större problem.

Tänk på att det fortsatt ska vara E-märkt belysning på korrekt placering.

Gustaf

_________________
______________________________
Capri Turbo
SFRO-besiktningsman i Skellefteå


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre feb 06, 2015 5:49 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tis mar 17, 2009 4:59 pm
Inlägg: 154
Ort: Sälen
Spännande!
Väntar på fortsättningen :thumbright:


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre feb 13, 2015 10:52 am 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: lör nov 15, 2008 12:38 pm
Inlägg: 125
Skärmarna byts ut mot helt nya så då kan det bli problem alltså. Men dörrar är original under plasten.

_________________
Kör Volvo 242 drifting bil, bygger Renault R5 Turbo Maxi och Renault R8.


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 6 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010