Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: sön aug 20, 2017 2:57 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: fre maj 29, 2015 12:01 pm 
Offline
För lite laddtryck

Blev medlem: fre nov 07, 2014 5:05 am
Inlägg: 4
Precis som tråden döpts, så undrar jag vad som gäller när man ska svetsa fästena till främre stötdämpare.
Några speciella rör?
Hade tänkt svetsa en rörkonstruktion och ha torn från volvo 850 som man då fäster/svetsar i rörkonstruktionen.
Vill att den ska godkännas som ombyggt fordon.
Tack för hjälpen!


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tor jun 11, 2015 11:51 am 
Offline
SFRO-snubben

Blev medlem: mån jan 19, 2004 8:57 am
Inlägg: 2405
Ort: Skellefteå
Generellt sett svetsbara rör, inte för hårda, dimensionen styrs av konstruktionen. Många bygger i motsvarande burrör, ofta nånstans mellan 38 och 45 ytterdiameter, gärna 3 mm gods.

Gustaf

_________________
______________________________
Capri Turbo
SFRO-besiktningsman i Skellefteå


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis jun 30, 2015 12:31 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Inlägg: 8763
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika
Här vill jag lägga in lite info.
en del glömmer detta.
Raggare, de kör ofta hi jackers eller liknande som ersätter std stötdämparen.
Nu med nya dämparna kan man ju ändra höjd på bilen, varav fästena måste tåla en hel del mer last.

_________________
///AMG
Nån som har ett gammalt lumention tändsystem liggande för en bra peng?


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010