vulka och skarva dörrlister - vädertäta kaross
Postat: lör sep 01, 2018 7:39 am
Hej,
Jag har en bil med en A-stolpe som inte är helt tät i sin list i övergången mellan två listprofiler. Den övre delen av stolpen har en ganska tunn gummilist medan den nedre, raka, delen av stolpen är anpassad för en grövre gummilist. På serietillverkade bilar som har den här typen av olika listprofil så är de normalt ihopvulkade till en enhet och därigenom får man även ett tätt hörn.
Någon som har tips på hur man kan göra en egen vulkning som fungerar? Ofta ser man ju att den här övergången är tejpad i olika kreativa lösningar, så även på min bil.
mvh //Ricky
Jag har en bil med en A-stolpe som inte är helt tät i sin list i övergången mellan två listprofiler. Den övre delen av stolpen har en ganska tunn gummilist medan den nedre, raka, delen av stolpen är anpassad för en grövre gummilist. På serietillverkade bilar som har den här typen av olika listprofil så är de normalt ihopvulkade till en enhet och därigenom får man även ett tätt hörn.
Någon som har tips på hur man kan göra en egen vulkning som fungerar? Ofta ser man ju att den här övergången är tejpad i olika kreativa lösningar, så även på min bil.
mvh //Ricky