Hej!

En liten presentation av er själv (frivillig)
Hirth Per
För lite laddtryck
Inlägg: 3
Blev medlem: lör apr 07, 2018 6:16 pm

Hej!

Inlägg av Hirth Per »

Tack för insläpp :thumbright:
Blev med en 740 tic här ifjol med lite värre grejor i än orginal, killen sålde för att motorn inte gick runt (för hand , ej prov startad) efter en liten renovering, killen hade tröttnat som man kan göra ibland.
Mitt huvudsakliga motorintresse är veteransnöskotrar = tvåtakt, men såg annonsen och kunde inte låta bli då priset var rätt :lol:
Lyfte ur motorn i höstas och rev den, de visade sig att man oturligt nog bara blandat ihop överfallen på stakarna, så en stake nöp mot veven, släppte på den och motorn gick runt.
Då den när den ändå är ur så tänkte jag gå igenom den ordenligt så jag har full koll på statusen, och de ena ger ju det andra mycket frågor som dyker upp och mitt kunnande ifråga om turboladdning/trimmning av fyrtakt är ju inte världsklass, men på de här forumet finns ju ett grymt kunnade/rutin så jag kommer nog fråga en del ... :wink:
Mvh Per
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21678
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Re: Hej!

Inlägg av Jens Gustavsson »

hej och välkommen hit en 740 turbo är helt klart en framtida klassiker som är billig och rolig att meka med! vilken årgång? mitt sido intresse är veteran skotrar! fins många fler här med så lägg gärna upp en tråd med lite skoter projekt också på vår skoter avdelning.

mvh jens
Skriv svar