Roggaman
Roggaman
Tjena!
Roger heter jag.
Kör eller bygger på följande bilar:
Ford Probe -93 (flyttgods), måttligt modifierad.
Datsun 280ZX -80 (oxå flyttgods), kraftigt modifierad
Datsun 240Z, långtidsprojekt för strip och/eller bana.
Emellanåt så halkar jag fram i svensktillverkat, bakhjulsdrivet från -88 oxå!
Håller för det mesta till i nåt garage i Ö-vik, skruvandes på egna eller andras projekt...
Bilder på bilarna finns här:
http://speedfreak.nu/modules.php?set_al ... _album.php
Roger heter jag.
Kör eller bygger på följande bilar:
Ford Probe -93 (flyttgods), måttligt modifierad.
Datsun 280ZX -80 (oxå flyttgods), kraftigt modifierad
Datsun 240Z, långtidsprojekt för strip och/eller bana.
Emellanåt så halkar jag fram i svensktillverkat, bakhjulsdrivet från -88 oxå!
Håller för det mesta till i nåt garage i Ö-vik, skruvandes på egna eller andras projekt...
Bilder på bilarna finns här:
http://speedfreak.nu/modules.php?set_al ... _album.php
Roger
Välkommen till forumet!
Du verkar gilla sport-kupéer
Är detta originalmotorn i en 280Z ?
Länk till bild
Förutom att du lagt till en turbo-anläggning på den förstås.
Den verkar lik en Volvo B30, med tanke på att det inte är en x-flow-motor. Kamaxel i blocket också?
Du verkar gilla sport-kupéer
Är detta originalmotorn i en 280Z ?
Länk till bild
Förutom att du lagt till en turbo-anläggning på den förstås.
Den verkar lik en Volvo B30, med tanke på att det inte är en x-flow-motor. Kamaxel i blocket också?
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Tackar!mattias skrev:Välkommen till forumet!
Det är originalmotorn i både 280Z och 280ZX, dessutom ser blocket likadant ut även till 240Z å 260Z, men volymen på dessa är 2,4 å 2,6 liter.mattias skrev:Du verkar gilla sport-kupéer
Är detta originalmotorn i en 280Z ?
Länk till bild
Förutom att du lagt till en turbo-anläggning på den förstås.
Den verkar lik en Volvo B30, med tanke på att det inte är en x-flow-motor. Kamaxel i blocket också?
Den har en överliggande kamaxel med vippor å dubbla ventilfjädrar som standard.
Grundkonstruktionen är väldigt lik äldre Mercedes 4: or (slutet av 60, början på 70), + 2 cylindrar förstås.
Man kan nog lugnt påstå att jag har en viss svaghet för opraktiska kupéer...
Axel: Bilderna bör inte vara några problem att se...
Roger
- fredde_vit_pv
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 2273
- Blev medlem: sön dec 07, 2003 4:38 pm
- Ort: yttertavle/umeå
Bilderna funkar bra för mig också, provade både Internet Exploder och Opera.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
- Fredrik280zx
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 46
- Blev medlem: tis sep 21, 2004 2:17 pm
- Ort: Umeå
- Kontakt: