Roggaman

En liten presentation av er själv (frivillig)
Roggaman
Lite mer laddtryck
Inlägg: 13
Blev medlem: lör nov 20, 2004 1:57 pm
Ort: Ö-vik
Kontakt:

Roggaman

Inlägg av Roggaman »

Tjena!
Roger heter jag.

Kör eller bygger på följande bilar:
Ford Probe -93 (flyttgods), måttligt modifierad.
Datsun 280ZX -80 (oxå flyttgods), kraftigt modifierad
Datsun 240Z, långtidsprojekt för strip och/eller bana.
Emellanåt så halkar jag fram i svensktillverkat, bakhjulsdrivet från -88 oxå!

Håller för det mesta till i nåt garage i Ö-vik, skruvandes på egna eller andras projekt...

Bilder på bilarna finns här:
http://speedfreak.nu/modules.php?set_al ... _album.php
Roger
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10081
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av mattias »

Välkommen till forumet! :)

Du verkar gilla sport-kupéer :-D
Är detta originalmotorn i en 280Z ?
Länk till bild
Förutom att du lagt till en turbo-anläggning på den förstås.
Den verkar lik en Volvo B30, med tanke på att det inte är en x-flow-motor. Kamaxel i blocket också?
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Användarvisningsbild
Axel
No turbo shit - Just real power!
Inlägg: 1027
Blev medlem: fre aug 27, 2004 8:26 pm
Ort: Knivsta
Kontakt:

Inlägg av Axel »

Jag kan inte se bilderna :smt022
Axel Wall
Roggaman
Lite mer laddtryck
Inlägg: 13
Blev medlem: lör nov 20, 2004 1:57 pm
Ort: Ö-vik
Kontakt:

Inlägg av Roggaman »

mattias skrev:Välkommen till forumet! :)
Tackar!
mattias skrev:Du verkar gilla sport-kupéer :-D
Är detta originalmotorn i en 280Z ?
Länk till bild
Förutom att du lagt till en turbo-anläggning på den förstås.
Den verkar lik en Volvo B30, med tanke på att det inte är en x-flow-motor. Kamaxel i blocket också?
Det är originalmotorn i både 280Z och 280ZX, dessutom ser blocket likadant ut även till 240Z å 260Z, men volymen på dessa är 2,4 å 2,6 liter.

Den har en överliggande kamaxel med vippor å dubbla ventilfjädrar som standard.
Grundkonstruktionen är väldigt lik äldre Mercedes 4: or (slutet av 60, början på 70), + 2 cylindrar förstås.

Man kan nog lugnt påstå att jag har en viss svaghet för opraktiska kupéer...


Axel: Bilderna bör inte vara några problem att se...
Roger
Användarvisningsbild
fredde_vit_pv
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 2273
Blev medlem: sön dec 07, 2003 4:38 pm
Ort: yttertavle/umeå

Inlägg av fredde_vit_pv »

kan inte heller se bilderna! tyvärr
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10081
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av mattias »

Bilderna funkar bra för mig också, provade både Internet Exploder och Opera.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Användarvisningsbild
Fredrik280zx
Lite mer laddtryck
Inlägg: 46
Blev medlem: tis sep 21, 2004 2:17 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Fredrik280zx »

Hej älskling! :-D
Användarvisningsbild
peppe
Skärgårds-trimmare
Inlägg: 5059
Blev medlem: mån aug 16, 2004 11:06 pm
Ort: Umeå / Skärgården
Kontakt:

Inlägg av peppe »

Mycket snyggt!
Roggaman
Lite mer laddtryck
Inlägg: 13
Blev medlem: lör nov 20, 2004 1:57 pm
Ort: Ö-vik
Kontakt:

Inlägg av Roggaman »

Fredrik280zx skrev:Hej älskling! :-D
De där e sånt som får mig att fundera på att inte svara när du ringer... :wink: :lol:
peppe skrev:Mycket snyggt!
Tackar, har tagit några år att få till, men till sommaren så ska den rulla!
Roger
Skriv svar