Jaha beskriva sig själv...Jag är 30 år och kommer från Gävle Hmmm jag har styggt många intressen som tar tid. Så nu tänkte jag ta ur armen ur röven och sätta fart på min pv. det har alltid kommit saker i mellan... tjejer, min mc resor å massa sport.
Jag har haft ett par st Amazoner och har fnv En Amazon Combi,Pv,140:a
Jag har en nylackad pv som bara behövs plockas ihop.... motorn står på golvet och axeln ligger brevid....
Jag har köpt en B20 som har gått på stippen.
Samt en 5 växlad getraglåda och en 140 axel med lamelldiff
Jag tar tacksamt mot förslag på på upphängninga av bakaxel.
samt fjädrar och dämpare som ger en bra komfort.
Hej hopp!!!!! Jo min drömbil är en trimmad P1800 inte en trimmad BMW
Jonas B i Gävle
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 25
- Blev medlem: tis dec 14, 2004 4:17 am
- Ort: Gävle
Vilsekommen till forumet ?
Trimmad B20 och en PV med ny lack, det blir fränt!
Tänkte du hitta en adapterplatta för Getrag-lådan? är det lös kåpa på lådan?
Trimmad B20 och en PV med ny lack, det blir fränt!
Tänkte du hitta en adapterplatta för Getrag-lådan? är det lös kåpa på lådan?
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 25
- Blev medlem: tis dec 14, 2004 4:17 am
- Ort: Gävle
Hej jag löste det genom att ta den befintliga "lösa" spränkåpan(bmv) och svarva av(främre delen) den så fästarna skulle passa på lådan, sen fick jag ta volvos sprängkåpa från 240 75:a b20 på m45 låda. Och bulta i hop detta.
Jag hade en 4 växlad låda förut men sen fick jag tag i en 5 växlad så bilen inte ska varva 8000 rpm vid 200kmh.
Sen ska jag köra med en 4 puckars cinter lamell(bmw centrum)
Och en mycket kraftig sachs koppling. att mecka i hop kåporna fixade
Tommy Rosenkranz från Falun
Jag fick även köra med bmw uttramplingslager så jag fic modifiera "utrampnings lager flyttare"
Jag hade en 4 växlad låda förut men sen fick jag tag i en 5 växlad så bilen inte ska varva 8000 rpm vid 200kmh.
Sen ska jag köra med en 4 puckars cinter lamell(bmw centrum)
Och en mycket kraftig sachs koppling. att mecka i hop kåporna fixade
Tommy Rosenkranz från Falun
Jag fick även köra med bmw uttramplingslager så jag fic modifiera "utrampnings lager flyttare"
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 25
- Blev medlem: tis dec 14, 2004 4:17 am
- Ort: Gävle
Hej hmm det gamla var i järn, men det nya som jag hadlade var 50% i plast. Om du vet hur det är på volvo så är det fasat i laget så "armen" drar tillbaka det så det inte ska komma i kontakt med labellkorgen.
men på Bmw ligger det bara emot. så jag fick limma dit 2 st extra "klackar" som drar till baka lagret. kanske lite onödigt vetande.........
men på Bmw ligger det bara emot. så jag fick limma dit 2 st extra "klackar" som drar till baka lagret. kanske lite onödigt vetande.........