Viktor "ToriBass" Forsell

En liten presentation av er själv (frivillig)
Användarvisningsbild
ToriBass
För mycket laddtryck
Inlägg: 217
Blev medlem: tor feb 24, 2005 9:11 am
Ort: Gimo
Kontakt:

Viktor "ToriBass" Forsell

Inlägg av ToriBass »

Lyckselegrabb född 82. Pluggar just nu till Produktionsingenjör och är inne på sista terminen.

Bilar:

Saab 900 Turbo -83. Småtrimmad med höjt laddtyck, vatteninsprutning, 3", "sportfilter" och höjt bränsletryck.. Går dock som en originalbil då den bilstereointresset spårade ur på denna bil.. Bygger för välljud och tävlar i Sasca... 4:e plats på Sm-finalen 2004. Inför säsongen 2005 byggs en ny instrumentpanel för att få ljudet ännu bättre. Sponsrad av Alpine & Ljudshopen i Skellefteå


Volvo 142 -74. Min vinterbil/busbil. Orange med norskt krom i lacken (rost).. B20 med r-kam, maxportad och planad topp med 46, 38.5 ventiler byggd av "Professorn" i Umeå. Dubbla Su förgasre, 2,5" avgas. Dock i behov av större förgasare och extraktor. Nyligen såld till JAS på detta forum.. Så nu e man på jakt efter nå annat...


Volvo Pv 444E -53. Mitt renoveringsobjekt som inte rullat sedan 1973. Stått i en lada tills för två år sen då jag köpte den.. Ska börja med den så snart ja får tummen ur och gör klar allt annat jag har på gång ;)