Anders Norberg
Postat: fre maj 08, 2009 11:08 pm
Hej på er alla.
Måste vika mig och göra en presentation av mig själv.
Född Umebo. Hållit på med elektronik sen ja var 6-7 år.
Hoppade över mopeder o tvåtakt. Körde mammas folka vid 16.
Lagat o justerat. Läst mycket motorteknik. Då menar ja inte en bok utan flera och tjocka.. Första objekt var samma folkvagn. den ja kört upp med. Byggt två olika motorer till den. Den senare kördes lite på gata och några Drag Race tävlingar hanns med. Kaross helplåt 855 kg. Motor . 1600 org block 2276cc Superflow toppar eget portat. Posche stålstakar Okrasa 82 vev Mahle smidda 94mm 48 ida förgasare ombyggda omborrade o modifierade. Gen Berg extraktor 1 3/4 . Engle Kam 260 gr 13.5 lyft. 9.5:1 komp 95 oktan. Eget CDI tändsystem med optisk trigg och varvstopp.
bästa tid 12.67 166 km/t
Nu för tiden blir det mest motor justeringar och tillverkning av kabelsystem till insprutningar och bilar.
Byggt flera Div 1 Rallycross elsystem.
3 SM sässonger med i 2 stora team i Div 1 Mappning och justering.
Medverkat i utveckling o justering av Rallybilar . Både med och utan turbo.
Säljer Bredbandslambda system Techedge.
Lagar och kollar MSD tändsystem. Hållt på med det sen 80 talet.
Kan påstå att ja kan tändsystem och insprutnings system och lika så hur man justerar sådana.
Simulering av motorer och flödesmätning toppar och kam mätning med avancerad mätutrustning.
System jag justerat:
EMS
Motec
Haltech
Hestech
Pectel
EFI
DTA
Link
Electromotive
Nira
Autronic
Prospark
MSD dig7
Wolf 500
Inte Vems eller Mega.
Har byggt ett Vems kabelsystem åt Leif i Lycksele, men det var det enda.
/ Anders N
Måste vika mig och göra en presentation av mig själv.
Född Umebo. Hållit på med elektronik sen ja var 6-7 år.
Hoppade över mopeder o tvåtakt. Körde mammas folka vid 16.
Lagat o justerat. Läst mycket motorteknik. Då menar ja inte en bok utan flera och tjocka.. Första objekt var samma folkvagn. den ja kört upp med. Byggt två olika motorer till den. Den senare kördes lite på gata och några Drag Race tävlingar hanns med. Kaross helplåt 855 kg. Motor . 1600 org block 2276cc Superflow toppar eget portat. Posche stålstakar Okrasa 82 vev Mahle smidda 94mm 48 ida förgasare ombyggda omborrade o modifierade. Gen Berg extraktor 1 3/4 . Engle Kam 260 gr 13.5 lyft. 9.5:1 komp 95 oktan. Eget CDI tändsystem med optisk trigg och varvstopp.
bästa tid 12.67 166 km/t
Nu för tiden blir det mest motor justeringar och tillverkning av kabelsystem till insprutningar och bilar.
Byggt flera Div 1 Rallycross elsystem.
3 SM sässonger med i 2 stora team i Div 1 Mappning och justering.
Medverkat i utveckling o justering av Rallybilar . Både med och utan turbo.
Säljer Bredbandslambda system Techedge.
Lagar och kollar MSD tändsystem. Hållt på med det sen 80 talet.
Kan påstå att ja kan tändsystem och insprutnings system och lika så hur man justerar sådana.
Simulering av motorer och flödesmätning toppar och kam mätning med avancerad mätutrustning.
System jag justerat:
EMS
Motec
Haltech
Hestech
Pectel
EFI
DTA
Link
Electromotive
Nira
Autronic
Prospark
MSD dig7
Wolf 500
Inte Vems eller Mega.
Har byggt ett Vems kabelsystem åt Leif i Lycksele, men det var det enda.
/ Anders N