Goddagens!
Hittade hit även jag, verkar vara en trevlig skara människor här. Jag är då Nicke, 22 år och från Lycksele. Har gått 3-årig ingenjörsutbildning på Umeå Universitet med inriktning elektroteknik. Nu jobbar jag på hemmaplan som slav/utvecklare på min fars företag sen ett år tillbaka ungefär.
Hade en tanke om att inte skaffa mig någon egen bil förns jag gått skolan klart så förra sommaren så började jag spana efter att ha cruisat quattro i ett par år. Kollade på diverse objekt som Audi S-modeller, Lancia Delta HF Integrale och såna små busiga bilar. När jag började läsa om Cosworth-bilarna så blev jag som frälst. Hittade tillslut en Sierra Cosworth 4x4 -90 i Granö av alla ställen. Verkade vara hyfsat fräsch för dom pengarna som det rörde sig om så jag slog till. Bilen är svensksåld och har gått mestadels i Sävar/Umeå, 20,000 mil hade dock satt sina spår så självklart var det lite småfix på en så gammal bil. Det som är gjort med maskinen i dagsläget är ett hederligt 330-kit som består av chip, spridare, -31 wg-klocka, 3 bars MAP-sensor och snart även ett 3" rostfritt. Turbon är flödespreppad och så mycket mer vet jag inte om den. Lite uppgraderade tändningsdetaljer i form av Magnecor tändkablar och en MSD-tändspole av fyrkantig modell. I övrigt så är bilen orginal förutom vita mätartavlor.
Nu har jag haft ute bilen i vinter och lekt lite med fyrhjulsdriften. Tyvärr har detta lett till att det dykt upp lite rost på sina ställen, så jag har börjat planera för lite renoveringsarbeten. Lika bra att göra allt ordentligt då man håller på men mer om detta i en senare tråd. Först hade jag tänkt ha skoj med bilen i sommar innan jag skruvar ner den i molekyler
Nog om mig, väl mött på vägen.
Niklas "Nicke" Kanon
- nickekanon
- För lite laddtryck
- Inlägg: 2
- Blev medlem: mån apr 25, 2005 6:47 pm
- Ort: Lycksele
- Kontakt:
Niklas "Nicke" Kanon
MVH Niklas Kanon
Välkommen hit!
Det måste vara en väldigt rolig vagn det där, men jag känner igen rostproblemen. Jag fixar lite av den kategorin på min 325iX just nu.
Roligare göra finns ju, speciellt när man hittar mer desto mer man fixar.
Du gör helt rätt, kör den i sommar så du får njuta av den före du gör något dumt, som att skruva isär den.
Hoppas du har bra garage, då löser du det mesta.
Det måste vara en väldigt rolig vagn det där, men jag känner igen rostproblemen. Jag fixar lite av den kategorin på min 325iX just nu.
Roligare göra finns ju, speciellt när man hittar mer desto mer man fixar.
Du gör helt rätt, kör den i sommar så du får njuta av den före du gör något dumt, som att skruva isär den.
Hoppas du har bra garage, då löser du det mesta.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
- nickekanon
- För lite laddtryck
- Inlägg: 2
- Blev medlem: mån apr 25, 2005 6:47 pm
- Ort: Lycksele
- Kontakt:
Tackar!
mattias: Jo det är en skoj bil helt klart, troligtvis får jag ett 800 kvm militärförråd att hålla till i inom en snar framtid, så det ska nog inte bli några problem med garagebiten iallafall. Som tur är så är det mest bara i lacken som rosten sitter, alla bärande delar ser riktigt fina ut faktiskt. Men det ser ju för taskigt ut på en vit bil
Linkan: Han heter Fredrik Granlund, om jag nu inte minns helt fel. Hade en 600+ hästars RWD också Jo jag har ju sett dig på FMCS-forumet, trevligt med Escort
mattias: Jo det är en skoj bil helt klart, troligtvis får jag ett 800 kvm militärförråd att hålla till i inom en snar framtid, så det ska nog inte bli några problem med garagebiten iallafall. Som tur är så är det mest bara i lacken som rosten sitter, alla bärande delar ser riktigt fina ut faktiskt. Men det ser ju för taskigt ut på en vit bil
Linkan: Han heter Fredrik Granlund, om jag nu inte minns helt fel. Hade en 600+ hästars RWD också Jo jag har ju sett dig på FMCS-forumet, trevligt med Escort
MVH Niklas Kanon