andreasgustavsson, ja vem fan är jag?

En liten presentation av er själv (frivillig)
andreasgustavsson
För mycket laddtryck
Inlägg: 305
Blev medlem: lör jun 20, 2009 11:34 pm

andreasgustavsson, ja vem fan är jag?

Inlägg av andreasgustavsson »

Det kan man ju fråga sig.. I korta drag är jag en grabb på 18 år som lever i Åtvidaberg. Pluggar sista året på gymnasiet och när jag inte är där bor jag mer eller mindre i garaget. Intresset för motorer har alltid funnits men inte förrän för två år sedan köpte jag min första bil. En bruksbil, volvo 850 T5.

Bild

Sen var det dags för att ha något att leka med också. Så jag kom över denna lilla söta leksak, en fiat 128 berlina reggad med annan motor och bur. Riktigt skoj liten pryl som gick att åka riktigt fort med i kurvorna =)

Bild

Suget efter bakhjulsdrift kom och fiaten byttes bort mot nästa räcerbil. En renodlad rallybil med vagnbok som är ombyggd för bana med r sport fjädrar, camberplattor, andra bussningar osv. Tokstum och kanonskoj. Denna satt det en VOC trimmad b23 i, lite halvrolig sugis faktiskt.

Bild

Suget efter mer hästkrafter finns ju alltid där, så nu är motorn utbytt mot en b230 turbomotor med 531 topp och vx kam. SPM stakar och aspests packning.

Denna kommer det att byggas vidare på. Eventuellt kommer det upp en tråd i forumet: Vad händer i garaget ?


Det var väl en liten historia om mig och mina fordon
Ha det bra alla! :)

Mvh Andreas