Motorkär Ålänning

En liten presentation av er själv (frivillig)
KenMattsson
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 67
Blev medlem: tis feb 23, 2010 5:37 am
Ort: Finström/Åland

Motorkär Ålänning

Inlägg av KenMattsson »

Hej jag heter Ken Mattsson är 14 år och kommer från Åland :) mitt största intresse är motorer och folkrace. för dom som inga vet var det ligger så är det den där ön mitt i Östersjön mellan Stockholm och åbo där alla pratar lite roligt :) (åländska) mitt intresse för bilar börja när jag var 7 år då min pappa kom hemsläpades med en gammal Ford fiesta mk1 med halvrutten 0.9 liters motor :) sedan dess har det bara blivigt större bilar dvs. ford --> fiat--> nissan --> Volvo. mitt senaste fynd var en rostig Volvo 240 som jag håller på fixar på nu och skall försöka att få turbo konverterad och ha som 18 års bil :) jag har haft ganska många roliga projekt (och seriösa) i mina dagar :) fiestan som jag fick har blivit cab med sportstolar och totalrenoverad motor och har nu också weber :P nissan har blivit folkrace (som jag skall börja med i höst) och Volvon som jag håller på fixar på nu skall snart få insprutning och turbo :D det var allt för mig :)

MvH Ken från Åland
Ken Mattsson
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10081
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av mattias »

Det är ganska tätt med motor-tokiga på den där ön måste jag säga, åtminstone om man tittar på diverse forum. :thumbright:
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
KenMattsson
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 67
Blev medlem: tis feb 23, 2010 5:37 am
Ort: Finström/Åland

Inlägg av KenMattsson »

Haha jo :P men dom flesta av dom syns alldrig (har ej projekt på hemsidor osv.) e bara i sina ladugårdar i landsbygden och turbokonverterar nån kadett el. liknande :P
sen kör ju dom flesta med Bajs Mellan Växlarna (=bmw :hihi: )
Ken Mattsson
Skriv svar