Halloj i stugorna.

En liten presentation av er själv (frivillig)
Mys
Lite mer laddtryck
Inlägg: 13
Blev medlem: tor maj 20, 2010 7:12 pm
Ort: Södertälje

Halloj i stugorna.

Inlägg av Mys »

Tja tänkte att det kanske är dags att presentera mig lite lätt så jag inte misstolkas som ett troll och blir avstängd.

Så hur ska jag börja för att det inte ska låta som en presentation på en datingsida?

Nåja, Skitsamma.

Jag är en Södertäljebo som gillar allt från Musik (rock/metal) till RC-bilar, stora bilar och Tv-spel. Och skulle någon kasta ett gäng golfklubbor i händerna på mig så skulle jag följa med ut på en pay n play runda också. Bara klubborna är åt rätt håll :hihi:

Äger just nu en
RC 18B (Rc-bil)
Volvo 940 GL -94 230FD motor. Har dock tröttnat på den så är på jakt efter en bil med power i. Men då jag är under 25 så kan det inte bli vilken bil som helst då försäkringsbolagen hatar oss som pesten.

Anledningen att jag reggade mig här va först och främst att jag hört att det finns väldigt mycket kunnigt folk här, samt att jag råkade se RC-forumdelen. Då blev det svårt att motstå suget.

Jobbar som bussreparatör vilket är lite pinsamt att nämna då mina kunskaper är ganska begränsad. Men tanken är lite så att jag hoppas det kommer ändras med tiden då jag hänger här.

Tja det får räcka med saker om mig. Vill inte låta alldeles för ego heller.

Vi ses förhoppningsvis där ute :thumbright:
Robin R
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21678
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

Hej och välkommen till vårt forum :thumbright:

Jo det är rätt dyrt med försäkring om man är under 25 men det finns bilar som inte är så dyra med lite prestanda i bara man inte väljer de mer olycks drabbade typerna skulle jag tro?

hur ligger sport jänkare i försäkring??

en sån här är ju rätt pigg och frän tycker jag http://www.blocket.se/orebro/Pontiac_Fi ... m?ca=2&w=3
lätt att skrämma upp 100hk till utan att det syns i besiktningen också.

finns ju camaros, mustanger mm liknande också.

annars så är en trimmad volvo billiga i försäkring speciellt de som är intypade och äldre än 1975 men de kräver kanske lite för mycket underhåll och så?
Mys
Lite mer laddtryck
Inlägg: 13
Blev medlem: tor maj 20, 2010 7:12 pm
Ort: Södertälje

Inlägg av Mys »

Tack tack.

Jo visst den va ganska frän men den kostade ganska mycket.

Ditt totala pris per år : 26 963 kr (IF)
Eller 10 724 SEK / år (atava utan vagnskade försäkring)

Men den va dock lite för dyr för min planerade bilkassa. Jag hade tänkt omkring 20.000kr.


Har dock bestämt att jag inte ska ha bråttom med mitt bilköp så jag inte köper första bästa å står där med skit i det blå skåpet.

Frågan är om man vågar köpa en privatimporterad bil. Hm det kanske kan tålas att fundera på.
Robin R
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21678
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

å fan trodde en jänkare va mycket billigare att försäkra, vad kostar en typ Bmw med +200hk ?

jag har ca 800-1000kr per år försäkring på min volvo 142 turbo men då är man ju gubbe :hihi:
JonasW
Forumsberoende
Inlägg: 512
Blev medlem: ons mar 23, 2005 10:02 am
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av JonasW »

Jens Gustavsson skrev:å fan trodde en jänkare va mycket billigare att försäkra, vad kostar en typ Bmw med +200hk ?

jag har ca 800-1000kr per år försäkring på min volvo 142 turbo men då är man ju gubbe :hihi:
Kan hoppa in här och säga att min BMW 330 -03 (231hk) kostar 6000:- blankt per år helförsäkrad. Men det beror mycket på ålder. Min försäkring har rasat flera tusen kronor bara senaste 3 åren (27 nu).

Det är en magisk gräns dock vid 24-25, där blir det betydligt bättre.
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21678
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

vad räknas försäkrigarna på nuförtiden förutom ålder? är det olycks statistik på den bil modellen också eller?
Mys
Lite mer laddtryck
Inlägg: 13
Blev medlem: tor maj 20, 2010 7:12 pm
Ort: Södertälje

Inlägg av Mys »

Dom få bilar jag testat brukar det komma upp en ruta som säger att det inte är möjligt att kolla priset på internet och att man måste ringa.

Jag tolkar det iaf som att det inte är gratis :roll:

Testade lite med en Bmw 328 i -95 (193hk)
Och då blir försäkringen ungefär 7-8k utan vagnskade försäkring.

Men jag betalar ungefär 380kr/månad BARA TRAFIK för min volvo 940 GL -94.


Men det måste väl spela roll vart man bor också? För här i Södertälje så brinner det ju bilar lite då och då. Och det är väl inge bra om man vill att försäkringarna ska gå ner i pris?

Men tja, jag har bara 1år och 5dagar kvar tills jag blir 25! :hihi:
Robin R
fugazi
Forumsberoende
Inlägg: 1534
Blev medlem: mån sep 07, 2009 12:58 pm
Ort: Vällingby

Inlägg av fugazi »

Jepp! Storstad kostar mer och i synnerhet Stockholm med omnejd...
Du får väl mantalsskriva morsan och/med bilen i Umeå så blir försäkringen billig! :hihi:
Skriv svar