så befann sig Marcus påväg mot en grannby för att inhandla sin första bil med turbo. han inspekterade bilen noga men förstog inte så mycket av det han såg. som tur var hade han med sig en kunnig vän som såg till att han inte blev lurad. efter ett tag skakade Marcus och bilägaren hand och bilen startades och åkte rykande iväg. bilen rykte för mycket för att köras på den stora vägen så den fick åka i snöre hela vägen hem..
ja ungefär så gick det till när jag hämtade våfflan. det är en 245a från 77 med dubbla strombergare. turbon som satt i var lite ledsen (ganska mkt olja i intercoolern) så den ska bytas mot en annan.
Jag är helt nybörjare på turbo så ni lär nog få se många frågor av mig här på forumet.
annars bor jag med min tjej och våran hund. gillar när livet leker och det finns kall öl i kylen..
en solig dag i slutet av maj..
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21678
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
välkommen hit!
kolla vevhus ventilationen först, det kan vara för högt tryck i vevhuset som gör att oljan trycks ut i turbon hellre än att den rinner tillbaka till oljetråget.
mvh jens
kolla vevhus ventilationen först, det kan vara för högt tryck i vevhuset som gör att oljan trycks ut i turbon hellre än att den rinner tillbaka till oljetråget.
mvh jens
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21678
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
turbon ska kan glappa rätt mycket upp och ned utan olje tryck men den ska inte glappa mer än xx hundringar in och ut.
om man trycker propelern åt olika håll och snurrar samtidigt så märker man om den tar i nånstans. är så fallet är det bättre att montera en anann turbo då renoveringen oftast blir dyrare.
om man trycker propelern åt olika håll och snurrar samtidigt så märker man om den tar i nånstans. är så fallet är det bättre att montera en anann turbo då renoveringen oftast blir dyrare.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/