Nisse Norell, Ljusdal

En liten presentation av er själv (frivillig)
Freewheel
För mycket laddtryck
Inlägg: 211
Blev medlem: lör jan 14, 2012 2:33 pm
Ort: Ljusdal
Kontakt:

Nisse Norell, Ljusdal

Inlägg av Freewheel »

Jaa..
Man kanske ska lägga upp en liten presentation :roll:
Har väl sysslat med Allt som bränner gamla dinosaurier ända sen man föddes,
Farsan åkare, och lagade bilar på fritiden, så man började väl drälla omkring o
flytta verktyg i verkstan redan i kolt-åldern :wink:
Sen började man med Folkvagn på täkterna och i skogen när man var runt 10 år sådär
(avlyft kaross och en hög vattenledningsrör ihopsvetsade till båge av gubben) men nöjesfaktorn var ENORM till tonerna av en skendöd 25-hästare!!
sen gick man vidare mot moppe-huliganism i några år, köpte en borrad Puch Montana
av en kompis, sen blev det MT-5 på 14(ja fjorton)årsdagen som man höll original
(nåja, platta,drev, grovkrök gälls faktiskt inte) ända tills man fyllde 15, den kördes sedan slut på över sommaren, med grymmaste Autisa 65-kubikarn, mik.20 och Giannelli-blås :whistle:
Sen blev det en Yamaha 125a, som borrades ur, fick Wiseco-kolv, öppet filter, och även den ett Giannelli-rör, vilket slutade med ett flertal härdsmältor, varvid stora delar av kolven oftast passerade utblåskanalen :hihi:
Sen när man tatt körkort för hojen svalnade intresset, och den byttes bort mot en RD350 -86a
som gick som brukshoj några år...

Bilmässigt då, Började med En -58 pv som svetsades upp och plastades rejält,
Med både Flipp, dörrar och baklucka från vår vän RP i Kalix
Den var fakt. med i garagescener i Wheels 1-95 om jag inte missminner mig på numret,
Tillsammans me min "ärvda" -56 Cheva som prydde omslaget..
Sen har det gått alla möjliga vägar, Cheva, BMW, Peugeot, sportigt, offroad, skoter, enduro allt möjligt faktist, nu är jag 36 bast, och har insett min sjukdomsbild, jag är motoralkis, är lika intresserad av en Turboladdad 740, som en Stor 700 cui V8 i ett rörchassi, eller en Bmw M3a...
Riiktig junkie alltså!!)
Just nu har jag(projekt): -74 bmw 2002a med E21 320 M10a, en snigel från en V70R,5-Vxl, 323 bakvagn med 4:11 lamelldiff..
En PV -56a i blivande originalskick
En -61a PV i inte så originalskick, har 140framvagn,B234topp, snigel från 9-5 aero allt på
torpeden igenlagt, och tunneln urkapad.. påväg att spåra ur :) :)
loop
Forumsberoende
Inlägg: 1589
Blev medlem: tor apr 14, 2005 10:29 pm
Ort: Hässleholm

Re: Nisse Norell, Ljusdal

Inlägg av loop »

Hej Nisse! Ska du inte nämna Transiten? Minns ljudet på RDn när du passerade Krogen eller Fala.
/Ferm
Freewheel
För mycket laddtryck
Inlägg: 211
Blev medlem: lör jan 14, 2012 2:33 pm
Ort: Ljusdal
Kontakt:

Re: Nisse Norell, Ljusdal

Inlägg av Freewheel »

Tjenare!!
hehe, jaa du, Transiten, det knallgula åbäket med Peugeot-diesel, kan ha försvunnit i en folkölsdimma där i börja på -90talet :whistle:
Jag och Roger P i Transit, Higgen i Blixten mot alla duett-åkare...
Higg som för övrigt jag fick snabb-konsultera för att reda ut vilken Ferm som flyttat t. Ullared :wink: (för ev. läsare runt dena sidas hemvist kan förklaras att om man ropar Ferm i Färila/Krogen är det som att ropa Sjögren i Tvärålund där jag har en svåger, man får MÅNGA svar) :wink: jaa, en RD350 låter ju lite kul, som en 6-växlad snöskoter ungefär..
Hur hamna du där nere då egentligen?
//Nisse
loop
Forumsberoende
Inlägg: 1589
Blev medlem: tor apr 14, 2005 10:29 pm
Ort: Hässleholm

Re: Nisse Norell, Ljusdal

Inlägg av loop »

Blixten ja...
Flickvän är det enkla svaret.
Skriv svar