Dennis "Denniz" Rynfors, Borlänge

En liten presentation av er själv (frivillig)
Denniz
För mycket laddtryck
Inlägg: 246
Blev medlem: mån sep 26, 2011 8:49 pm
Kontakt:

Dennis "Denniz" Rynfors, Borlänge

Inlägg av Denniz »

Tjenare kanske dags för en presentation då!

Mitt namn är Dennis Rynfors och bor utanför Borlänge.
Jag är en biltokig 18 åring som har haft bil intresse så långt jag kan minnas.
Jag har hållit på med bilar sen jag var ca: 11 år och började sladda omkring på sjöar med lekbilar och annat skoj och har även hållit på med motocross på motions nivå.

Lite vad jag tycker och tänker:
Jag är ett kunskaps-freak som älskar att veta hur saker och ting fungerar, framför allt gällande bilar och motorer då detta är mitt stora intresse! På senare år har jag blivit helt gripen av turbo byggen och budget byggen! Att bygga så billigt och bra som möjligt är coolt och kul enligt mig! :cool:
Dragrace/streetrace är något jag tycker är kul, dock gillar jag bara dom roliga bilarna och dom fascinerade byggena (= inte V8...).
Drifting är något som är väldigt, väldigt lockande då det krävs teknik och att du känner bilen och har en bil som du trivs med! Inget om mest antalet hästar eller dom nyaste grejerna som gäller vilket är kul! Detta är något jag försöker träna på sjöar för att en gång kunna börja med det, och förhoppningsvis väldigt snart!

Lite bil historia:
Jag har hållit på med att bygga och helrenovera epor tills på senare år då jag har hållit på med bilar:

En Saab 9-3 AERO -01 som jag renoverade lite smått och hade tänkt ha som förstabil, dock tyckte jag den var tråkig i allmänhet och ingen bra förstabil, så jag sålde den efter renovering.
En BMW 325 E30 köptes sedan som jag renoverade upp som var små trimmad och som hade bättre chassi. Sjukt rolig bil som gick helt okej att försöka lära sig drifting med på parkeringar :roll: Dock blev jag påkörd av nån 08 bimbo som gjorde bilen ramsne.... Försäkringsbolaget tog sedan bilen då den var i för dåligt skick och av för lite värde för att renoveras upp.

Och nu håller jag på med Audi 200 turbo quattro som jag hade tänkt små renovera och sedan se hur länge 10v håller, detta är framför allt ett "köra rakt fram" bygge eller dragrace om man nu vill kalla de de ;D
Har även en massa andra projekt på G, som drifting projekt och annat skoj! ;)
Kolla gärna in min projekttråd här på forumet! :)
Det var en liten kort historia om mig, kommentera och fråga gärna! :)