Coolvette checkar in...

En liten presentation av er själv (frivillig)
Användarvisningsbild
CoolvetteC3
För lite laddtryck
Inlägg: 3
Blev medlem: mån dec 31, 2012 8:46 pm
Kontakt:

Coolvette checkar in...

Inlägg av CoolvetteC3 »

Hej,

Ny på forumet, gammal i gården, vill presentera mig enligt följande:

Är en 52-årig "yngling" som haft skiftande motorintresse genom åren.

De senaste tio åren har sett ut som följer:

Köpte en ny Ducati Monster 900 Sie 2000, modifierade och fixade, en del hemmafräst och mycket kolfiber:
Bild
Såldes 2006.

Tröttnade på MC-körandet och tog upp ett försummat intresse, jänkebilar, detta var den första, köpt 2006:
Bild
En 1958 Cadillac Series 62, Extended Deck, köpt i Sverige, såldes till Danmark 2007.

Nästa bil blev en gammal pojkdröm, en 1973 Corvette Stingray Convertible, köptes 2007 i Danmark:
Bild
Såldes tillbaka till Danmark 2009 då nästa bil skaffades.

En Danskbyggd och svensksåld -57´a Bel Air Sport Sedan:
Bild
Extra kul med denna var att jag lyckades kartlägga hela ägarkedjan tillbaka till första ägaren vars son
jag träffade då han bor bara sex mil från mitt hem.
Bilen hade ett mycket brokigt förflutet, krockad, stulen och "tvättad" genom att köras på rödplåtar, förfall (bytte
vid ett tillfälle ägare mot ett par hundralappar och en sjuttis brännvin...) sedan renoverad och åter registrerad år 1984.
Såldes vidare till en ung kille i Västerås år 2010 då nästa steg togs:

En 1971´a Camaro SS396, en av 1533 stycken -71´or som byggdes med bigblock, en 402´a trots beteckningen SS396:
Bild
Det som var udda med denna bil var att den blivit stående i 25 år efter import på grund av oklara papper.
Bilen lackerades 1981 av Frittes Lack, ränder och randning gjordes av Janne Richter, därefter gick bilen till Tore Ström som
sydde upp den tidstypiska plyschinredningen, allt var klart 1982 till en kostnad av 55.000 kronor (motsvarar cirka 140.000 idag).
När ägaren hotades med att hantverkarna skulle sälja bilen för att täcka sina kostnader fick han fram pengarna men dessvärre kunde han
aldrig registrera bilen på grund av fel papper, kanske var bilen skrottullad medan den möjligheten gavs men att reglerna ändrades medan
bilen fixades av ovanstående grabbar, inte förrän två ägare senare kunde den reggas år 2005.
Jag sålde bilen i Augusti 2011 och sedan dess har jag bara en bruksbil och en veteranmoppe, av nostalgiska skäl.

Mer om mig och fler bilder på mina gamla bilr finns på min enkla hemsida:
http://www.ihansson.se

Passar på att önska alla ett gott nytt motorår.

Hälsn. Ingvar Hansson, Landskrona
"Work hard, Play harder"