Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: lör aug 19, 2017 6:21 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: tor aug 29, 2013 6:28 am 
Offline
Lite mer laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: tis aug 27, 2013 9:36 am
Inlägg: 10
Ort: Kristinehamn
Hej på er!

Har funderat på om jag skulle ta och lägga upp konto här länge men nu blev det av.
Som sagt är jag en Fordidiot av rang och framförallt Escort mk2 och den lilla Kentmotorn.
Stötstång ska det vara helt enkelt och förgasare förstås...


Har en mk2 -75 som har ganska kul chassi men bara en std 1300 i just nu.

En mk2 Kombi -76 som är låg med breda 13" fälgar, låga däck och lite av en rat look.
Den har en riktigt skön framvagn och en fin std 1600 i just nu, delar till ny motor ligger i garaget.

Sen har jag en mk2 till som nu är ett urkapat skal som jag ska bygga ett rörchassi till och bara bulta på skalet på.
denna ska få en 1700 kentmotor med mycket godis i och målet är en 11:a på strippen med denna bil, till att börja med.

Ja sen ligger här ju motorer, växellådor och bakaxlar i drivor...

det var lite om mig

_________________
Kent stötstångsfyra är det enda som behövs!!!


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tor aug 29, 2013 7:39 am 
Offline
Lite mer laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: tis aug 27, 2013 9:36 am
Inlägg: 10
Ort: Kristinehamn
Lite bilder...

Bild

Bild

Bild

Bild

_________________
Kent stötstångsfyra är det enda som behövs!!!


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån sep 02, 2013 9:51 am 
Offline
Sävar Turbo Racing
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Inlägg: 20280
Ort: Tomterna/sävar
Hej det blir kul att följa.

jag har varit inblandad lite i min kusins gammla -64 cortina bygge men det är väll en lite annan topp på dem? vist är det förbränings rum i kolven på din motor?

mvh jens

_________________
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225

Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | Willmans Däck | AGAP | VEMS


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: ons sep 04, 2013 5:14 am 
Offline
Lite mer laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: tis aug 27, 2013 9:36 am
Inlägg: 10
Ort: Kristinehamn
Ja det stämmer. Insug och avgas på varsin sida och att förbränningsrummet i kolven är den stora skilnaden.

Jag har även en gammal racetopp där man har fräst ur så förbränningsrummet är i toppen.
Denna används med plana kolvar.
Nästa projekt är att bygga nytt chassi.
Ska bli kul att fundera lite och försöka få till det så lätt som möjligt.

_________________
Kent stötstångsfyra är det enda som behövs!!!


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010