Kim H checkar in

En liten presentation av er själv (frivillig)
Användarvisningsbild
Kim H
Lite mer laddtryck
Inlägg: 16
Blev medlem: ons sep 25, 2013 10:01 pm
Ort: Alingsås
Kontakt:

Kim H checkar in

Inlägg av Kim H »

Hej på Er!

Kim H heter jag. Kille på snart 39 år som är helt tokig i Mitsubishi bilar. Dock inte alla; men Galant, Eclipse, och tidiga EVO.
Har kikat runt här på forumet i många år utan att regga mig. Har liksom aldrig blivit av.
Men nu när jag inte hitta likasinnade nån annanstans på Svenska forum så tänkte jag försöka här. Detta är ju trots allt det bästa forumet rörande avancerade motorämnen.

Jo vad är det som får mig att brinna för bilar?
Det är inte själva bilarna i sig, utan det är elektroniken. Och det som jag sysslar med och känner mig hemma i är databoxarna (ECU).
Jag skriver kod för 1G DSM och EVO boxarna. Dock är jag nästintill okänd här hemma i Sverige, men desto bättre känd i USA där det finns massor av dessa bilmodeller.
Ibland händer det att jag knäcker kod på andra bilmärken. Tex var jag riktigt nära att knäcka Volvos LH2.4 några år innan jänkarna till slut gjorde det. Jag hade helt enkelt ingen Volvo att slutföra jobbet på då min kamrat Johan gick över till MegaSquirt.
Så det händer att jag hjälper honom med hans tuning ibland (ofta). Jag har även byggt ihop hans MS.

Själv så kör jag en Mitsubishi Galant VR-4 av 1991 års modell. Den är ruskigt ovanlig här i landet. Finns endast 2 gatlagliga vad vi vet. Resten gick som rallybilar innan EVO'n tog över rallyflaggan. De 2 som finns är flyttgods från Saudi arabien. Så inga krav på avgas, bromsprov, katalysator, etc.
Galant VR-4 har en 2-liters turbomatad fyrcylindrig 4G63T motor. Den driver på alla fyra, samt att den styr med alla fyra i farter över 46 km/h. Det är medstyrning, dvs åt samma håll som framhjulen.
På Galanten har jag gjort en hel del genom åren men har vägrat att sätta vinkelkapen i den för att passa in delar osv så det har krävts sina kluriga lösningar. Den är en riktig sleeper. :)

För att se ett litet smakprov på vad jag skriver för kod kan ni kika på YouTube länken i min signatur.

Här är en bild på skönheten:

Bild

PEACE!

Mvh. Kim H.
.. KiM H .. Galant VR-4 1991. GCC Spec. Under Rullande Modifiering. 0-100Km/h På 4.6 sekunder
- Min Projekttråd på Mitsubishi Club Sweden - Min Websida - Mina Videos - Min bil på Garaget
Användarvisningsbild
professorwinther
För mycket laddtryck
Inlägg: 124
Blev medlem: lör aug 28, 2010 9:44 am
Ort: Umeå
Kontakt:

Re: Kim H checkar in

Inlägg av professorwinther »

Kul att du kikar in här också.

Finns massor med kunniga människor!
Det finns inget jag inte kan, bara saker jag inte har lärt min än!
Användarvisningsbild
Kim H
Lite mer laddtryck
Inlägg: 16
Blev medlem: ons sep 25, 2013 10:01 pm
Ort: Alingsås
Kontakt:

Re: Kim H checkar in

Inlägg av Kim H »

Tack Pär! :)

Jo detta forumet har alltid haft svar om man sökt dom på svenska.
.. KiM H .. Galant VR-4 1991. GCC Spec. Under Rullande Modifiering. 0-100Km/h På 4.6 sekunder
- Min Projekttråd på Mitsubishi Club Sweden - Min Websida - Mina Videos - Min bil på Garaget
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21678
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Re: Kim H checkar in

Inlägg av Jens Gustavsson »

välkommen hit :thumbright:
Användarvisningsbild
Kim H
Lite mer laddtryck
Inlägg: 16
Blev medlem: ons sep 25, 2013 10:01 pm
Ort: Alingsås
Kontakt:

Re: Kim H checkar in

Inlägg av Kim H »

Tack Jens! :)
.. KiM H .. Galant VR-4 1991. GCC Spec. Under Rullande Modifiering. 0-100Km/h På 4.6 sekunder
- Min Projekttråd på Mitsubishi Club Sweden - Min Websida - Mina Videos - Min bil på Garaget
fugazi
Forumsberoende
Inlägg: 1534
Blev medlem: mån sep 07, 2009 12:58 pm
Ort: Vällingby

Re: Kim H checkar in

Inlägg av fugazi »

Dat var faan i mig på tiden!!! :hihi:

:thumbright:
Skriv svar