Hej från skåne!

En liten presentation av er själv (frivillig)
lindskog82
För lite laddtryck
Inlägg: 4
Blev medlem: tor sep 26, 2013 8:21 pm

Hej från skåne!

Inlägg av lindskog82 »

Hej hej,

82a ifrån skåne som heter Mats.
Jobbar som billackerare i hörby

Hur hittade jag hit?
Länge varigt sugen på att bygga en v8 med kompressor för att åka brett med. Har liksom inte riktigt vågat ta steget, har inte heller någonstans att vara med mitt skruvande.
Bor i en lgh i centrala Kristianstad. Ska man riva isär något på parkeringen utanför måste man få ihop det samma dag, helst utan att lämna bygget under tiden då det mer än gärna "försvinner" både delar och verktyg.
Faktum är att allt som inte sitter fast försvinner i Kristianstad.

En kompis köpte en 940T i syfte om att lära sig lite, experimentera och leka. Som av en händelse fanns det en fin 940t till bara några mil bort dagarna senare på blocket.
Var ett tag sedan jag ägde en volvo. Har kört bmw sista tiden, på vägen hem från lund i den "nya" 940n minns jag hur roligt jag haft med sugtrimmade 240 när körkortet var nytt.
Jag märkte med hur det gungade och svajade i bilen så fort jag röde ratten. Inget man är van vid ifrån bmw.

Ringde min vän och berätta om min nya leksak, han var på väg ifrån Malmö där han köpt en förstärkt M90 låda och sachs 712 tryckplatta. Var 300m framför mig på samma väg.
Vi körde in på en mack och snacka lite, pillade lite. Tankarna och planerna skenade för en kort sekund.
Väl hemma beställde jag en aussie locker diff. Paketet kom på fredagen.
På väg hem från jobbet samma dag körde jag inom KG-trimning, fick med mig bilstein sprint dämpare och sänkfjädrar från lesjöfors hem.
Fredag eftermiddag gick åt att montera lockern och dämpare/fjädrar bak. på Lördag ordnades resten fram.

Nu när bilen inte gungar som ett slagskepp på öppet hav är det tid för motorn. Spenderat en vecka nu på olika forum när jag slutligen hittade http://www.savarturbo.se och Jens artiklar.
En frisk vind i bland alla teorier! Ni här verkar veta vad ni pratar om och jag hoppas kunna lära mig mycket av er.

Det beskriver kanske inte så mycket om vem jag är egentligen, inte i rakt på sak i alla fall. Blev lite längre än jag tänkt mig.

Mvh Mats