Ny sts:are från Småland!

En liten presentation av er själv (frivillig)
Användarvisningsbild
kskapet
Lite mer laddtryck
Inlägg: 28
Blev medlem: ons dec 25, 2013 7:12 pm
Ort: Lenhovda

Ny sts:are från Småland!

Inlägg av kskapet »

Tjenare, mitt namn är David och bor centralt placerat i Lenhovda strax utanför Växjö. Fyller 18 i sommar och studerar till VVS montör (rörmockare, slangmontör, kafferunkare, kärt barn har många namn). Har under min korta livstid misslyckats med ett helt gäng byggen och testat det mesta. Far min har kört jänk så har sedan unga år vart med och renoverat både det ena och det andra liket. Började med egna fordon rätt sent men där började det spåra ur, haft säkert 10-15 mopeder från att jag fyllde 12 tills nu då motivationen att bygga klart det sista projektet runnit iväg. Var allt från Puch Maxi till rena strippenhojjar. Dedikerar mycket tid till motorburen ungdom då jag både sitter som styrelsemedlem för sveriges största mopedförum och har vart med och startat upp samt är Sekreterare för Lenhovda motorförening.

Har aldrig vart den som bryr sig om det ser bra ut, kan plöja ner varenda krona jag äger i ett fordon för att sedan rulla ut det från garaget rollat mattsvart, men har o andra sidan aldrig blivit frånkörd av en enda polare heller. 8) Har till skillnad från resterande familjen inte fastnat för gamla rostiga tunga jänkare med otroligt stora motorer och allt för lite effekt utan föredrar morderanare prylar. Nuvarande dröm är att bygga en m60b40 e30 men de är ju för miljadärer och andra skattefifflare eller ja för folk som över huvud taget tjänar några kulor alls. Så bygger för tillfället en 740 GLT16v med en sur gammal 13c snurra, mest för att få lite lärdom och om den mot all förmodan skulle fungera :hihi: kunna ligga på kalasfeta ställ helt utan kontroll runt alla korvmojar i hela stan.

Blev till min förvåning längre än någon svenskauppgift jag någonsin gjort men precis lika gramatiskt okorrekt så vi avbryter det där och hoppas att någon kan tolka detta för resterande läsare! :)
Fordon:
GLT 16v Turbobygge: Projekttråden
Humbug
För mycket laddtryck
Inlägg: 424
Blev medlem: mån dec 21, 2009 9:13 pm
Ort: Småland

Re: Ny sts:are från Småland!

Inlägg av Humbug »

Välkommen te forumet. Bodde i leninhovda ett tag, och jobbade för världens grinigaste person - Dhyr (tror jag det stavas?)
Skrotsamlare, och skrotletare!

I min ägo just nu :

Yz426.
Apollo 1956 (14 års moppen...:)).
Nån drac i delar....säljes...finns ej motor.
atv 110cc kina maskin...
säkert mer skit.
Användarvisningsbild
kskapet
Lite mer laddtryck
Inlägg: 28
Blev medlem: ons dec 25, 2013 7:12 pm
Ort: Lenhovda

Re: Ny sts:are från Småland!

Inlägg av kskapet »

Hehe, tror det är Dyhr du talar om, han ska väl vara någon slags datornörd som jag förstått det, han brukar dock på bygden gå efter namnet Jehovas :wink:
Fordon:
GLT 16v Turbobygge: Projekttråden
Humbug
För mycket laddtryck
Inlägg: 424
Blev medlem: mån dec 21, 2009 9:13 pm
Ort: Småland

Re: Ny sts:are från Småland!

Inlägg av Humbug »

Dhyr stämmer bra, och precis, jehovas...riktigt snål mupp.


Föressten, du vet inte vem de e som kör en vit valle i lenhovda?
Skrotsamlare, och skrotletare!

I min ägo just nu :

Yz426.
Apollo 1956 (14 års moppen...:)).
Nån drac i delar....säljes...finns ej motor.
atv 110cc kina maskin...
säkert mer skit.
Användarvisningsbild
kskapet
Lite mer laddtryck
Inlägg: 28
Blev medlem: ons dec 25, 2013 7:12 pm
Ort: Lenhovda

Re: Ny sts:are från Småland!

Inlägg av kskapet »

Jodå, går vad jag vet bara en Valle i bygden och den är väl mestadels vit. Är en rätt bra polare till mig, en till styrelsemedlem i fordonsföreningen med för den delen, Joel Lundberg om det är namnet du söker efter! :)
Fordon:
GLT 16v Turbobygge: Projekttråden
Humbug
För mycket laddtryck
Inlägg: 424
Blev medlem: mån dec 21, 2009 9:13 pm
Ort: Småland

Re: Ny sts:are från Småland!

Inlägg av Humbug »

Du sa ha tack! Han räddade mig för ett par helger sen, trevlig lirare :)
Skrotsamlare, och skrotletare!

I min ägo just nu :

Yz426.
Apollo 1956 (14 års moppen...:)).
Nån drac i delar....säljes...finns ej motor.
atv 110cc kina maskin...
säkert mer skit.
Skriv svar