Hallå

En liten presentation av er själv (frivillig)
Weiand
För lite laddtryck
Inlägg: 2
Blev medlem: lör jan 09, 2016 1:22 pm

Hallå

Inlägg av Weiand »

Kan väl presentera sig då, Kim Edlund var namnet. Bor i Kristinehamn(Värmland) Men är ursprungligen från Dorotea/Västerbotten.
Har väl smygi runt här i flera år av och till men aldrig registrerat.
Men då jag köpt mig en gammal racebil tänkte jag att det var läge då mycket frågetecken har dykt upp med div regler etc inom dragracingen som inte är helt enkelt att tolka... :?
Tänkt att försöka hinna ta licens och köra lite i sommar om tid och bilen blir klar.
Bilen jag köpt är en -67 Plymouth Valiant som redan var ombyggd me 4-link mm. Även reggad som ombyggt fordon me utbytt motor mm, så ska försöka hålla den kvar på gatan med.
Har även en -51 Plymouth som jag har reparerat i ca 2-3år nu. Dock ligger allt på lite is nu då det väntas tillökning vilken dag som helst.
Det var väl kort om mig iaf. Tråd är tänkt att komma när jag får hem Motorn från borr etc.
Kim Edlund
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21678
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Re: Hallå

Inlägg av Jens Gustavsson »

låter kul! fins bra med folk som kan hjälpa dig med att tolka regler för få bilen dragrace godkänd.

vad blir det för motor? ser framimot en tråd.

lycka till med bäbisen :thumbright:

mvh jens
Användarvisningsbild
Performance_seeker
Forumsberoende
Inlägg: 886
Blev medlem: mån sep 19, 2011 1:48 pm
Ort: Nordmaling

Re: Hallå

Inlägg av Performance_seeker »

Låter som du har mycket kul att pyssla med!! :hihi:
Martin, Mopar 512 cui, E85, MegaSquirt MS3X fully sequential ign. & inj.
Weiand
För lite laddtryck
Inlägg: 2
Blev medlem: lör jan 09, 2016 1:22 pm

Re: Hallå

Inlägg av Weiand »

Blir en sb360 nu, 0-deckat och borrat block, gjutvev och std stakar. Bör klara v.1 iaf. Kb kolvar för 10,5:1 komp(Men får se vad verkligheten blir om man måste ta lite på topparna me)
Gjutjärns toppar är planen i dagsläget, tänkte försöka porta men skulle vilja ha dem flödade. Kam är lite oklart än, lutar åt en 230/230 alt en 230/236@0,50. Båda hydraliska, solid hade väl vart bäst men då måste jag ha andra vippor mm och har inte tittat på det än.
Dock verkar blocket som jag uppfattade klart för 3 veckor sedan aldrig bli klart...
Kim Edlund
fugazi
Forumsberoende
Inlägg: 1534
Blev medlem: mån sep 07, 2009 12:58 pm
Ort: Vällingby

Re: Hallå

Inlägg av fugazi »

-67-68 Valianter är det inte speciellt gott om får jag för mig...
-69:or går det väl däremot 13 på ett dussin? :hihi:
Jag skulle verkligen uppskatta en garagetråd med massor av bilder!!! :eclipsee_steering:
Användarvisningsbild
Ersviken
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 2827
Blev medlem: ons nov 19, 2003 6:55 pm
Ort: Umeå

Re: Hallå

Inlägg av Ersviken »

Välkommen!

lägg gärna upp lite bilder på bilen !:)

Kul med fler doroteabor på forumet
Skriv svar