Anders Fredriksson

En liten presentation av er själv (frivillig)
Anders F
Lite mer laddtryck
Inlägg: 20
Blev medlem: tor mar 10, 2016 9:25 pm
Ort: Håtuna

Anders Fredriksson

Inlägg av Anders F »

Hej är en intresserad läsare av diverse trådar på Sävar som äntligen kliver in som medlem. Min teknikhistoria börjar på sjuttiotalet som dåvarande bilmekaniker o tekniktokig. Har skruvat allt från Pv till Porsche. Var inriktad mot el, insprutningar o diverse effekthöjande åtgärder. Bytte bana på nittiotalet mot datorer och kommunal verksamhet i kombination.
Efter en resa när min egen huvudsäkring löste ut har jag tagit upp mina gamla hobbies däribland skruvandet.
Jag har en gammal PV och en Honda Cb500 som jag skruvar med när jag tycker det är roligt! Kommer nog att ställa en del frågor och hoppas på en del stöd i att återfå mina gamla färdigheter. Vare sig kroppen eller knoppen är lika pigga som för men är om möjligt mer envis i stället.
Min första bil var en Pv favorit, av 1965 års modell, som ganska snart utrustades med 5.5” fäljar och breda bakdäck från kompisen på karosseriavdelningens speedshop. Vill minnas att de var av dimensionen C60 15! Med så mycket gummi i bakändan måste ju motorn få sig en omgång…
Det blev ett topplock från Trend steg 3, en kamaxel omslipad av Nisse Hedlund av typ 48 och en Hansens Holley 2 portad m 500 cfm. Utloppet justerades med ett extraktorrör och en Husch Trush under bilen, avslutat med ett slutrör från en VW-buss. Nu fick grabbarna med jänkare se upp och de nya Golf GTI:erna hade inte en chans. Med hasplåt o bur gjordes även en del försök i rallyskogarna som tyvärr avlutades det med en rullning ner i en bäckravin. De roligare delarna flyttades över till nya fordonet som blev en P1800 av samma årsmodell.

/Anders
Senast redigerad av Anders F den sön mar 13, 2016 6:14 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Anders Fredriksson
Volvo 544
Leker i Håtuna
Användarvisningsbild
fredde_vit_pv
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 2273
Blev medlem: sön dec 07, 2003 4:38 pm
Ort: yttertavle/umeå

Re: Anders Fredriksson

Inlägg av fredde_vit_pv »

välkommen! alltid roligt med en pv till :) vart i landet bor du?

//Fredrik
Anders F
Lite mer laddtryck
Inlägg: 20
Blev medlem: tor mar 10, 2016 9:25 pm
Ort: Håtuna

Re: Anders Fredriksson

Inlägg av Anders F »

Hej Fredde jag bor i Håtuna mellan Stockholm, Uppsala o Enköping.
Anders Fredriksson
Volvo 544
Leker i Håtuna
Skriv svar