uppdate 15-01-10

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
smilesante
För mycket laddtryck
Inlägg: 117
Blev medlem: ons aug 18, 2010 11:23 pm
Ort: töreboda

Re: Smilesantes Nissan s14,5 M62b44 turbo driftingprojekt

Inlägg av smilesante »

Thed_J skrev:Grymt bygge!
Tänkte passa på att höra om det blev kvar nåt av bakre sidorutorna när du tog ut dom?
Ifall du ska köra med lexan så är jag ev intresserad av att köpa den högra.

Mvh

tuvärr va de den högre bak som var den enda rutan som gick sönder--- använde ett mycket mycket tunt material att knacka genom limmet med och de gick skitbra på alla andra :P
Bygger Nissan 200sx s14,5 m62b44
Opel Manta 1971 2,5L 16V Kompressor & Turbo

Anton Lakkapää Karlsson
smilesante
För mycket laddtryck
Inlägg: 117
Blev medlem: ons aug 18, 2010 11:23 pm
Ort: töreboda

Projekt

Inlägg av smilesante »

tjenare
Senast redigerad av smilesante den lör sep 24, 2022 10:40 am, redigerad totalt 1 gånger.
Bygger Nissan 200sx s14,5 m62b44
Opel Manta 1971 2,5L 16V Kompressor & Turbo

Anton Lakkapää Karlsson
smilesante
För mycket laddtryck
Inlägg: 117
Blev medlem: ons aug 18, 2010 11:23 pm
Ort: töreboda

Re: Smilesantes Nissan s14,5 M62b44 turbo UPPDATE -140514

Inlägg av smilesante »

här kommer en liten Uppdate med mer bilder på buren :)

Mac P rören mot fjäderbenstornen :)

Bild

och på insidan av kupen :)

Bild

och passagerarsidan också :)

Bild

Toyotastagen på plats :)

Bild

toyotastaget och påbörjat kryss :cool:

Bild

slänger in en bonusbild på när jag fick för mkt abstinens så byggde mig en bil lite snabbt :)

Bild


DÅLIGT MED SYNPUNKTER HÖR GRABBAR O FLICKOR!!:) nått måste ni ju tycka:) eller vart ni så förskrämda att ni saknar ord ?;) kanske dyker på senare allt efter byggets gång men nått måste ni ju tycka :)

STAY TUNED:cool::cool:
Bygger Nissan 200sx s14,5 m62b44
Opel Manta 1971 2,5L 16V Kompressor & Turbo

Anton Lakkapää Karlsson
readytorace
Forumsberoende
Inlägg: 919
Blev medlem: tis nov 01, 2005 10:44 am
Ort: Hoting

Re: Smilesantes Nissan s14,5 M62b44 turbo UPPDATE -14 05 15

Inlägg av readytorace »

Fränt bygge du håller på med:) vars brukar du vara och drifta?ska du pka nån serie i sommar? Mvh Morgan
norrländsk och het - jo tack jag vet. Snygg och läcker, tack det räcker. Norrländsk och smart, så uppenbart! Alla vill se oss falla, men vi norrlänningar slår sönder dom alla. Tre ord räcker, jag föddes läcker! Norrlänningar är heta, det ska alla veta! Alla norrlänningar kopiera om du vill visa att du är en ......äkta norrlänning!
smilesante
För mycket laddtryck
Inlägg: 117
Blev medlem: ons aug 18, 2010 11:23 pm
Ort: töreboda

Re: Smilesantes Nissan s14,5 M62b44 turbo UPPDATE -14 05 15

Inlägg av smilesante »

tackar jag hoppas de kommer bli asballt i slutändan iaf :D har aldrig kört drifting som i drifting utan endast åkt runt och sladdat för att de är kul :) utan de är nu som början blir att ta de lite mer seriöst :) tanken är ju att den även ska kunna gå till drackdays osv också :) komemr inte bli någon serie nu utan bara få klart bilen och sen ut och försöka lära sig köra :) bygger dock bilen så den passar PROINT reglementet så de är klart :)
Bygger Nissan 200sx s14,5 m62b44
Opel Manta 1971 2,5L 16V Kompressor & Turbo

Anton Lakkapää Karlsson
smilesante
För mycket laddtryck
Inlägg: 117
Blev medlem: ons aug 18, 2010 11:23 pm
Ort: töreboda

Re: Smilesantes Nissan s14,5 M62b44 turbo UPPDATE -14 05 15

Inlägg av smilesante »

slänger in en till uppdate på burbygget :)

boxen till framstöttorna så gott som klara :)

Bild

kyss i dörrarna med toyotastaget och mac P strävorna :)

Bild

en liten närbild :cool:

Bild

Bild

Bild

bakre delen av buren börjar ta form :) självklart kryss här också :)

Bild

hjälmkrossar staget och diagonalstaget som ska styrka upp det kommande bältesstaget. även bakre delen av buren börjar bli klar :cool::)

Bild


allt för denna uppdate :) kom gärna med synpunkter :)

STAY TUNED:D
Bygger Nissan 200sx s14,5 m62b44
Opel Manta 1971 2,5L 16V Kompressor & Turbo

Anton Lakkapää Karlsson
Användarvisningsbild
Kaxxen
Forumsberoende
Inlägg: 806
Blev medlem: sön aug 23, 2009 5:52 pm
Ort: Östersund/Offerdal

Re: Smilesantes Nissan s14,5 M62b44 turbo UPPDATE -14 05 15

Inlägg av Kaxxen »

Härligt projekt! lär bli en sjukt rolig bil! :thumbright:
Men en sak ja la märke till, krysset du gjort i buren så har du satt de röret som går hela vägen riktat emot passagerar sidan, de är väl meningen att den ska va emot förarsidan va ja lärt mig, inte för att de kanske gör någe när du har så många andra rör men tänkte bara kika om du tänkt på de :thumbright:

Lycka till me bygget!
Robin Bengtsson - Cnc operatör @Åre Produktion

Min projekt tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=87113
smilesante
För mycket laddtryck
Inlägg: 117
Blev medlem: ons aug 18, 2010 11:23 pm
Ort: töreboda

Re: Smilesantes Garage Nissan s14,5 & Opel Manta A

Inlägg av smilesante »

Tack så mycket!:) hoppas den kommer bli galen:)
Ang. Buren så är tanken att krysset går mot föraren i huvudbågen och passagerare i bakre krysset:)
Bygger Nissan 200sx s14,5 m62b44
Opel Manta 1971 2,5L 16V Kompressor & Turbo

Anton Lakkapää Karlsson
Användarvisningsbild
coupe76
Forumsberoende
Inlägg: 745
Blev medlem: ons jul 25, 2007 5:03 pm
Ort: Mariestad

Re: Smilesantes Garage Nissan s14,5 & Opel Manta A

Inlägg av coupe76 »

Lägg upp bilder på nya bilen med....
Bygger Opel Kadett C Coupe.
Christ3r Lakkapää
Roennis
Lite mer laddtryck
Inlägg: 30
Blev medlem: sön nov 03, 2013 5:58 pm
Ort: Tyresö

Re: Smilesantes Garage Nissan s14,5 & Opel Manta A

Inlägg av Roennis »

Grymt! Håller själv på och pysslar med en S14. Har du fler bilder på hur du kapade bort kylarbalken? :)
Niklas Rönnmark
Nissan S14a -99
smilesante
För mycket laddtryck
Inlägg: 117
Blev medlem: ons aug 18, 2010 11:23 pm
Ort: töreboda

Re: Smilesantes Garage Nissan s14,5 & Opel Manta A

Inlägg av smilesante »

tjenare:) här kommer en liten uppdatering i tråden:) ganska sent men nån gång måste de ju ske :)

buren är klar i nissanen och här kommer lite bilder från detta :)

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

alla bilder för denna uppdatering :) ös gärna på med synpunkter och ideer :) kommer snart en ny uppdatering :)
Bygger Nissan 200sx s14,5 m62b44
Opel Manta 1971 2,5L 16V Kompressor & Turbo

Anton Lakkapää Karlsson
smilesante
För mycket laddtryck
Inlägg: 117
Blev medlem: ons aug 18, 2010 11:23 pm
Ort: töreboda

Re: Smilesantes Nissan 200sx s14,5 1UZ-turbo uppdate 14-12-1

Inlägg av smilesante »

tjenare gott folk!:) gått lite långsamt de senaste men ahr haft fullt upp:) har sålt av massa skit för att kunna införskaffa mig nya delar och även skaffat mig ett nytt garage med större utrymme :) lovar en uppdate snart men massa nytt gosig, har bland annat sålt bmw v8an då många klagade på att de skulle sitta kvar japanskt i den.... japanskt va fan då tänkte jag????? oså slog de mig att de e ju klart att de måste mena toyotas 1uz så klart! ett tag trodde jag nästan att folk mena jz...

har även fått in mantan där så jag kan ta tag i den på riktigt så har nu skapat en separat tråd till den så vi slipper röra ihop allting så mkt :)

STAY TUNED!!
Bygger Nissan 200sx s14,5 m62b44
Opel Manta 1971 2,5L 16V Kompressor & Turbo

Anton Lakkapää Karlsson
smilesante
För mycket laddtryck
Inlägg: 117
Blev medlem: ons aug 18, 2010 11:23 pm
Ort: töreboda

Re: Smilesantes Nissan 200sx s14,5 1UZ-turbo uppdate 14-12-1

Inlägg av smilesante »

tjenare, har hänt lite med nissanen jag tänkte uppdatera er på :)

buren är helt färdigbyggd och jag är riktigt nöjd med resultatet :)
sedan har vi de här med motor också.... jag fick väldigt många klagomål runt om mig (inte från er) ang tysk motor... de flesta sa att de skulle kastas sten osv efter mig och att japanska va de enda rätta jag skulle stoppa tillbaka de... stoppa tillbaka de va fasen då tänkte jag? sen blev de ju uppenbart att dom menade 1uz?;) såklart? nått annat kan dom ju inte menat?;) sagt och gjort sålde motor och låda och nu står det en 1uz utanför bilen som blir turboladdad, gissa att jag fick konstiga blickar? dom måste ju varit stolta eller?;) så motorplanerna har ändrats lite :)

sedan kommer vi till de här med utseendet :) buren skulle byggas och näst intill hela bilen skulle gjutas av för att kunna tillverka bra och billiga reservdelar :) även sepcialtillrverkade dörrar har tagit form med rutram i glasfiber för att öka stabiliteten och minska vikten till max!!:) här kommer iaf en bild på de nya bakskärmbreddarna som kommer nitas på bilen istället för att limmas för att lätt kunna bytas ut :) och nu blir jag även av med allt spackel och fogskumm som låg under bilens snygga former :)

Bild

även torque stolarna är sålda så jag kan börja montera in fiagodkänd utrustningen istället i bilen istället och att stolarna inte fick plats med mitt höga dörrkryss :)

när buren och alla delar var färdigavgjutna så hängde jag dit alla delar igen bara för att få se en "hel bil igen" även satte i en stol för att prova o sitta med nya buren, men jag måste ju kunna se bakåt också? så man ser alla man drar ifrån bakom sig, vingen skymde väldigt mycket så här måste tänkas om? större!!!! högre!!!! så ser man ju ut i rutan bakom sig :) skaffade mig en ny vinge som ni säkert känner igen som uppfylde mina krav :) hoppas på lite downforce också ;)

Bild

allt för denna uppdate nu vet ni lite hur de ligger till med nissanen i dagsläget :) glöm inte tala om vad ni tycker o tänker :)
Bygger Nissan 200sx s14,5 m62b44
Opel Manta 1971 2,5L 16V Kompressor & Turbo

Anton Lakkapää Karlsson
Användarvisningsbild
coupe76
Forumsberoende
Inlägg: 745
Blev medlem: ons jul 25, 2007 5:03 pm
Ort: Mariestad

Re: Smilesantes Nissan 200sx s14,5 1UZ-turbo uppdate 15-01-1

Inlägg av coupe76 »

Blir kanon det där! :thumbright: smart att köpa så mycket halvfabrikat som möjligt. Gena så mycket som plånboken tillåter så du får ut och åka snart.
Bygger Opel Kadett C Coupe.
Christ3r Lakkapää
Skriv svar