Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: tis apr 24, 2018 11:40 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 36 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3
Författare Meddelande
InläggPostat: lör apr 14, 2018 10:17 pm 
Offline
Lite mer laddtryck

Blev medlem: tor dec 21, 2017 12:40 am
Inlägg: 28
Inte för hur mycket förgasaren fylls upp väl? Det borde väl bara vara en fråga om flöde till förgasaren. Flottören stryper ju bara när förgasaren är full så vid allt under full kopp borde man väl ha i princip fullt flöde in? Eller tänker jag galet?


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön apr 15, 2018 7:51 am 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: mån okt 31, 2011 5:29 pm
Inlägg: 577
Ort: Ljusdal
Jo en strypning finns i nålventilen, den finns till de flesta förgasare i olika storlekar beroende på hur mycket soppa som förbrukas.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön apr 15, 2018 4:59 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: tis mar 17, 2009 12:24 pm
Inlägg: 844
Ort: Bjurholm
Det brukar väl finnas en urtappningsskruv på flottörhuset? I så fall borde det gå att öppna den och se hur mycket som kommer pet minut.

_________________
// Daniel Similä
242 turbo -76 busbil, dubbla SU, eget insug och hx35.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis apr 17, 2018 10:43 am 
Offline
Lite mer laddtryck

Blev medlem: tor dec 21, 2017 12:40 am
Inlägg: 28
Jag förstår. Så hellre än att mixtra med soppapump och retur och skit så kanske mam helt enkelt kan hitta en lite mer öppen nålventil som flödar bättre?

Jag får göra så, kan ju vara så enkelt att det helt enkelt funkar utan vidare ingrepp :)


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis apr 17, 2018 12:55 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: mån okt 31, 2011 5:29 pm
Inlägg: 577
Ort: Ljusdal
Jag vet inte om det är en skröna, men jag har hört talas om våldstrimmade mopeder där kranen inte flödat tillräckligt, men det är ju lätt i detta fall att provflöda alla delar var för sig.
En tokig tanke vore kanske att trycksätta tanken med delar av laddtrycket :twisted: men det kan kanske sluta med farliga saker :shock:


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis apr 24, 2018 8:18 pm 
Offline
Lite mer laddtryck

Blev medlem: tor dec 21, 2017 12:40 am
Inlägg: 28
Trycksätta tanken vill jag nog helst inte, skulle man lägga hojen så lär det ju spruta soppa överallt och det kan ju bli halvkul... :D

Ledsen att det varit så tyst på sistone. Jag har inte dött, jag lovar :D Det har bara visat sig lite svårare än det var tänkt, det här med att få tid/tillfälle till att bygga... Är det inte ren tidsbrist som gör att jag inte kan pyssla så är det brist på tillfällen då jag behöver ha hojen till diverse körningar... Och då är det ju en fördel om den inte är halvt isärmonterad och har en turbo halvprovisoriskt påslängd utan att saker och ting är inkopplade :D Nu ska jag dock inte ha hojen till något speciellt förrän om knappt två veckor så nu kan jag börja bygga så smått! :)

Och lite händer det, sakta men säkert! :) Idag har jag svarvat avgasflänsarna som ska utgöra grunden för grenrörsbygget:
BildBild
Det kanske inte låter som ett sådär enormt framsteg, men med tanke på hur mycket som bråkade är det nästan ett under att jag ens kom såhär långt på en kväll... Det har varit Murphys dag idag kan man ju lugnt påstå...

Nästa steg är att ta av avgasrör och förgasare, skruva dit flänsarna, montera upp turbon provisoriskt, måtta in var rör och annat ska gå, kapa rör och svetsa fast på flänsarna och så vidare så ska man väl få sig ett grenrör byggt vad det lider :)


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 36 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010