Kul att du kom förbi Pontus!
Har haft uppe en arg Skyline i bänken över helgen, men nu är Amazonen uppe igen.
Körde ett kort pass i kväll.
Har trycktestat systemet ännu en gång och hittade en rätt rejäl läcka mellan spjäll och insug som tätades.
hade hoppats att detta skulle hjälpa upp laddtrycket från lillturbon, blev bättre men gjorde inte riktigt så mycket jag trodde.
I nuläget reglerar jag endast bypass WGn och högvarvs WG via sprutet och låter den interna leva fritt. Den börjar öppna vi 1bar.
Har fått upp lågvarvsladdet något genom att hålla bypass WG stäng upp till 1bar, men tycker ändå den borde vakna tidigare/ge mer tryck. På högvarvssidan sitter den likaså en 1bars fjäder i WGn, nuvarande maxladd är 1,4bar och regleras upp med mottryck.
I kväll har jag hur som helst jagat lite mer effekt, de tre kurvorna visar vad en tvågraders höjning av tändningen ger.
Det högsta noteringen för kvällen blev 395whp@1,4bar 23 grader tändning.
Ingen monstereffekt men den blir nog körglad

(edit)
Då mitt dyno papper är något kryptiskt att utläsa kommer här en förklaring:
Heldragenlinje = Hjuleffekt i Kw. Avläses mot Y axeln (höjdledd) "power" i vänsterkanten av diagrammet.
Streckadlinje = Hjulvridmoment i Nm. Avläses mot Y axeln (höjdledd) "TOR" i högerkanten av diagrammet.
Punktstreckad linje = Laddtryck i kpa. Avläses mot Y axeln (höjdledd) "CH1" i högerkanten av diagrammet.
248kpa = 1,48bar i övertryck.
Ska försöka jaga upp toppeffekten något ytterligare...