jahapp, inte så många kommentarer på mina växellådsteorier...
intresset kanske är större av det praktiska resultatet?
Efter en del

(jag kopplade ett 12V relä så det kortslöt mot jord istället för mot selenoiden och säkringar gick på löpande band) så är MII+ lådan är på plats och gör sitt jobb! Har inga paddlar än, men växlar med +/- knapparna på MII+ lådan. Displayen visar vilka lägen som växelföraren är i precis som det var tänkt. Så nu är det bara börja mappa om regnet håller sig borta.
känns hyfsat muppigt att växla på en tryckknapp på instrumentbrädan så jag ska försöka få tag på microswitchar så fort som möjligt så det kan konstrueras paddlar. Men känslan att köra "manuellt" utan koppling är rätt trevlig!

har inte kopplat in lockupselenoiden än, så "femman" funkar inte just nu. Enligt servicemanualen är lockupen också aktiverad via bromsljuskontakten på bromspedalen också. Har ju ett par ingångar kvar att använda så att det kanske blir så också, får se.
den riktiga kameran lyckades jag inte få med mig, men lite sunkiga mobilbilder finns att bjuda på.
Har problem att få datorn att åka med i bilen, Megatune hänger sig så nästan omedelbart så fort jag börjar rulla. På tomgång stillastående går det hur bra som helst. Mycket skumt, börjar tro att jag har nåt glapp i kommunikationskabeln.
Om någon har förslag till tändningstabell till den här motorn, 6:a, sugmotor, enligt instruktionsbok 5 grader förtändning på tomgång (750 varv) så är jag intresserad!

Monterat!

Monterat oljetrycksinstrumentet också, var lite muppigt att ha det fasttejpat på rutan...

Kopplat lite ström till belysning, backlight till LCD:n kopplat på "lyset".

Emma, brorsan, jocke och anders har vid olika tillfällen varit inblandade i att få färg på mina plåtar till framlyktorna, tack för hjälpen.
Ska byta vänstra lyktan, hittade en mkt fräschare på en av golfarna ute på gården, men det var inte prio 1 idag om man säger så