Jasså så du hade en projekt tråd här också, då uppdaterar jag den med.
I Kväll har jag svetsat dit diffklumpsfästet och även hunnit mätt lite på drivaxlarna och jag slipper nog kapa dom för att få dit dom. Börjar med det i morn.
Sen behöver jag bromsok och skivor för att fortsätta, är bara att du skyndar dig Åscar.
http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
Då var drivaxlarna ombyggda så de passar, visade att det var annat bulltmönster på diffen så det fick jag borra om.
Svarvade bort 4 mm från drivknutarna och 1mm från grejerna som går in i diffen, även det nya bulltmönstret borrat.
sissta fick jag ta bort på axlarna blev ca 2mm per sida.
Monterat.
Sen en liten överraskning åt Oscar, tyckte han kunde få dom här för att han fixade fogskumm till mitt bentley bygge, vi får se om han kommer på vad det är till för nåt.
Nya motorn hämtad, kommer mer bilder efter påsk! nu blir det skidor,skoter,jäger tills på måndag
med rätt turbo,min 318 graders kam och starkare ventilfjädrar så är 500hk+ målet, men första etapp blir 300+ på hjulen med nuvarande fjädrar och kam, sen får vi se vart det landar
Då var bromsoksadaptrarna klara, fick bli Fård Scorpio skivor och ok för att det skulle passa bra.
Nu är det upp till Oscar att hitta ett par ok som inte handbromsen har rostat ihop på.
Då var allt jag skulle göra på oscars bakaxel gjort.
Det sissta var att göra justerbara fjäderfästen. Jag svarvade till två gängade hyllsor som jag svetsade dit, sen får oscar kapa dom i den längd han vill ha dom för de är nog lite långa nu.
front och skärmar lösa.. fick tag på en ny front i Tyskland.. inväntar leverans. har även kapat bort lite stag och annat jox i kardantunneln för att kunna se hur mycket jag måste bredda den. bilderna får tala för sig själv
Har rivit ur all el ur bilen idag, samt rensat bort lite bromsrör och diverse slangar.. allt för att förbereda lite mer inför slipning och lack.. dock kvarstår det lilla projektet att bredda kardantunneln som jag gruvar mig så för..
här kan ni få ett litet smakprov på förstklassig eldragning... (klåparjävel som har haft bilen innan mig)
har fått bort dörrarna nu också, tänkte försöka lyfta i motorn med ny växellådan i veckan så jag kan se exakt hur mycket som behöver kapas i kardantunneln.