jo som jag sa så ska den gå på tomgång men sen har jag inga större krav på lågfarts egenskaperna.
jag är ändå väldigt nöjd då motorn med 6.5:1 och under 500cc per cylinder kan stå på tomgång 1300-1500rpm/lamda 0.85-0.90 hur länge som helst med 1680cc spridare utan spridar motstånd elelr flyback kort mm (stadiga slutsteg och kraftiga ledningar på kretskorten på dessa gamla sprut).
sen så ska det va enkelt och inget onödiga finesser som kan strula eller ställa till det för en.
jag kör F3 insprutningen bara på varvtal från MSD rpm utgången och på map slangen inget annat el förutom spridar kablarna
kanse uppdaterar med en mekanisk K jet kallstarts slid senare då kan man starta med tomgång direkt kall motor.
fungerar mycket bra på en sån här race bil
men jag skulle gärna haft en ingång på BB lamdan och en inbyggd logg men det får man logga utanför insprutningen.
lutar mot ett special Vems system med 4 avgastempar men med lite finesser i övrigt men med inbyggd logg till nästa år då suporten och rutinen från emil och mattias är mer än bra
kör nog tändningen via fördelarens brytar lösa trigger och MSD 10+ förstärkaren då.
emil har lovat mig en vems special kurs i bromsbänken till vintern