Ersvikens grå 242a
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
den där 240 blir ju ruggigt fin blir kul att se och höra när den blir klar.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Ihopmontering är lite roligare faktiskt. började lite smått leta rätt på delarna till karossen, monterade in innertak, sidorutor bakvagn samt testmonterade framskärmarna. Hade inte några passande bakdäck så jag la på ett par 225or på pulsarfälgarna (6,5 tum breda), ser ut som en stoppad korv
Nästa steg blir att sätta in den seriösa framvagnen så bilen slipper se ut som en förhöjd xc90
Nästa steg blir att sätta in den seriösa framvagnen så bilen slipper se ut som en förhöjd xc90
- Nicke Nyman
- Forumsberoende
- Inlägg: 1958
- Blev medlem: tis mar 29, 2005 4:59 pm
- Ort: Umeå
- Kontakt:
I-bräda från 90a, svarta recarostolar, baksäte i skinn, svart golvmatta osv, kan ev bli en rallystol också, får se vad det blir. sportratt från min gamla amazonSteve skrev:Vad blir det för inredning i den?
kommer ev med lite inredningsbilder nästa helg beroende på hur mkt tid man har.
Pga av viktskäl så blir det nyare kofångarna både fram och bak, 15kg mindre än 75ansNicke Nyman skrev:Vad ska du åka med för kofångare? Org??
MVH ?
Senast redigerad av Ersviken den sön sep 17, 2006 7:23 pm, redigerad totalt 1 gånger.
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Inlägg: 5537
- Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
manligt.. blir kanon fin den där:)
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
jaja, efter att ha åkt de 22milen hem till garaget kommer väl lite bilder som sammanfattning på det lilla som hann skruvas denna gång...
Nytt triggerhjul tillsvarvat, ersätter drevet till balansaxeln, 2st stålkärnor med 8mm diameter för honeywell givare.
Svetsade "grupp A" förstärningar på länkarmarna.
renoverade den gamla generatorn, nya lager å sånt.
Viktjusterade och rengjorde FT-stakarna.
Och sist men inte minst, skälet till varför det blev så lite skruvat, åkte över 60mil med biltrailer på söndagen för att hämta det nya isbilsprojektet, en 740GLT -89a
skälet till att det blev en 740....
Nytt triggerhjul tillsvarvat, ersätter drevet till balansaxeln, 2st stålkärnor med 8mm diameter för honeywell givare.
Svetsade "grupp A" förstärningar på länkarmarna.
renoverade den gamla generatorn, nya lager å sånt.
Viktjusterade och rengjorde FT-stakarna.
Och sist men inte minst, skälet till varför det blev så lite skruvat, åkte över 60mil med biltrailer på söndagen för att hämta det nya isbilsprojektet, en 740GLT -89a
skälet till att det blev en 740....
vart segt med både skruvande i bilen och uppdateringar på senare tid, i helgen fick jag dock mekarhjälp av fjälla så det blev litte gjort iaf.
Bärarmarna lackade och monterade med powerflexbussningar
Fjäderbenen, med gröna R-sprutt dämpare, 330 mm skivorna från nån grävling ska väl dit när man får pengar till lite passande fälgar.
På bil, nu fattas bara bromsarna "och ambulansstagen" till framvagnen.
Har förpassat batteriet till skuffen.
Börjat komma lite mer delar i motorrummet men där i mitten gapar det tomt, kan inte komma på vad som fattas ?
Fick tag på baksäte i skinn och en svart golvmatta från 242GT
inredningen är lite halvmonterad.
lite nytt på 740 fronten också, jag far och brorssan har hjälpts åt att byta
fjädrar, dämpare, oljetråg och styrväxel på årets isbil. (refuger tar hårt på bilar)
Med öppet filter å slopade balansremmar ylar 16v motorn som en stucken gris ända tills det aningen tidiga varvstoppen på 6200rpm.
Satte in en ändåmålsenlig stol med 4p bälte också.
Nu väntar vi bara på att det ska frysa så det blir IS!!!!!
Bärarmarna lackade och monterade med powerflexbussningar
Fjäderbenen, med gröna R-sprutt dämpare, 330 mm skivorna från nån grävling ska väl dit när man får pengar till lite passande fälgar.
På bil, nu fattas bara bromsarna "och ambulansstagen" till framvagnen.
Har förpassat batteriet till skuffen.
Börjat komma lite mer delar i motorrummet men där i mitten gapar det tomt, kan inte komma på vad som fattas ?
Fick tag på baksäte i skinn och en svart golvmatta från 242GT
inredningen är lite halvmonterad.
lite nytt på 740 fronten också, jag far och brorssan har hjälpts åt att byta
fjädrar, dämpare, oljetråg och styrväxel på årets isbil. (refuger tar hårt på bilar)
Med öppet filter å slopade balansremmar ylar 16v motorn som en stucken gris ända tills det aningen tidiga varvstoppen på 6200rpm.
Satte in en ändåmålsenlig stol med 4p bälte också.
Nu väntar vi bara på att det ska frysa så det blir IS!!!!!
- Cpt Tuttle
- Forumsberoende
- Inlägg: 1833
- Blev medlem: fre jul 15, 2005 10:57 pm
- Ort: Kalix
- Kontakt:
- Robert Markström
- Forumsberoende
- Inlägg: 2098
- Blev medlem: mån maj 29, 2006 4:00 am
- Ort: Luleå
precis såhär såg min 242 ut när jag hämtade min efter att den stått 5år i höggräs brevid en lada
[/quote]
[/quote]
16V/HX40 billet/filat lite överallt & vems. 540hp & 566Nm på naven @ 1.5 bar
Tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;
TfnNr: 073-844-21-26
///Robban
Tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;
TfnNr: 073-844-21-26
///Robban
mkt utgifter senaste halvåret plus att csn är aningen snål med sponsringen har gjort att allt gått på sparlåga.
nu har i alla fall motorn hamnat på plats. börjar inte kännas allt för avlägset med uppstart inom detta årtionde.
specen på motorn är spikad nu när bottendelen är ihopsatt iaf.
Bottendel: 234, med pluggade balla-nsaxlar, ny renoverad underdel, billet ståldrev från kg på veven.
Topp: portad planad med enem trimkammar.
Övrigt: KG extraktor, hemgjort insug.
transmission: b21 svänghjul med 900 turbo tryckplatta, organisk lamell och m46 typ 2 alu-låda. m47 mellanaxel.
ja nån bild också.
större delarna av motorn på plats, extraktorn provmonterad för att testa vars wbo´n ska sitta. blir aningens trångt kring grenröret med med avgasbandage kanske lacken klarar sig.
fått igen 3st virgofälgar från blästring och pulverlack också (om nån har 1 eller 2st liggandes så hör gärna av er) ser lite "rally" ut att ha dem vita.
nu har i alla fall motorn hamnat på plats. börjar inte kännas allt för avlägset med uppstart inom detta årtionde.
specen på motorn är spikad nu när bottendelen är ihopsatt iaf.
Bottendel: 234, med pluggade balla-nsaxlar, ny renoverad underdel, billet ståldrev från kg på veven.
Topp: portad planad med enem trimkammar.
Övrigt: KG extraktor, hemgjort insug.
transmission: b21 svänghjul med 900 turbo tryckplatta, organisk lamell och m46 typ 2 alu-låda. m47 mellanaxel.
ja nån bild också.
större delarna av motorn på plats, extraktorn provmonterad för att testa vars wbo´n ska sitta. blir aningens trångt kring grenröret med med avgasbandage kanske lacken klarar sig.
fått igen 3st virgofälgar från blästring och pulverlack också (om nån har 1 eller 2st liggandes så hör gärna av er) ser lite "rally" ut att ha dem vita.
Tror jag sett en sådan fälg på Tegs Bilskrot hör om dom har den kvar.Ersviken skrev: fått igen 3st virgofälgar från blästring och pulverlack också (om nån har 1 eller 2st liggandes så hör gärna av er) ser lite "rally" ut att ha dem vita.
Spindelbygge på G
Volvo 242 -75
Volvo 750 -88 såld
Volvo 240 Turbo -83 Orginalrenovering.
Volvo 242 -75
Volvo 750 -88 såld
Volvo 240 Turbo -83 Orginalrenovering.