Fortsätter lite smått med pyssel kring motorrummet.
Behövde ett fäste till tändspolarna så jag ritade på en protoyp och förrsökte sedan tillverka efter den.
Behövde en fläktåpa till nya kylaren så kapade och byggde om en kåpa från en 940 tropik.
Skulle fortsätta med kabelhävan och fastnade i nya funderingar. Tittade på den relativt nya v70´n för inspiration med blev inte imponerad.
Funderade lite till och kom fram till att mest robusta lösningarna borde finnas för maskiner till skog och gruva.
Elhäva från en modern skördare till exempel, solida bakkåpor i plast som gör att man kan mata på med högtryckstvätten länge utan att få in fukt i kontaktstycken.
Börjar lite smått med spridarkablaget, 45 graders kåpor på dessa.
Köpt på mig en omgång kamremskåpor också, då bilen ska gå gata så vill ha inte ha den sämre än orginal, dvs att riskera få in skit i kamdrivningen.
En kåpa fick kapas/byggas om då jag inte har balansaxlar längre och inte vill ha utstick av tom plastkåpa.
på sidan en omodifierad kåpa som referens.
Slut för idag.