BMW Ascona 2.8 Turbo (11.65sek@205 km/h) FOR SALE

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
Mr Garrett
För mycket laddtryck
Inlägg: 155
Blev medlem: fre jul 21, 2006 8:05 am
Ort: Luleå

Inlägg av Mr Garrett »

Fixat en liten snurra oxå:
Bild
Volvo 164 3.0 Turbo -73
Volvo Kadett Coupé 2.0 Turbo -74
BMW Ascona 2.8 Turbo -75 http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 23&start=0
Användarvisningsbild
Jonny Karlberg
Forumsberoende
Inlägg: 1255
Blev medlem: mån aug 29, 2005 4:27 pm
Ort: Lycksele

Inlägg av Jonny Karlberg »

nice. blir ju fint som snus det här :wink:
Turbokoftan
Alltid på trycket
Inlägg: 1220
Blev medlem: tor nov 03, 2005 1:21 pm
Ort: Örnsköldsvik

Inlägg av Turbokoftan »

Hehe redigt, det här kommer nog spåra ur :banana:

Vad tänker du köra med för bakaxel?

Lycka till med projektet :)

Mvh
Cristofer
Användarvisningsbild
Mr Garrett
För mycket laddtryck
Inlägg: 155
Blev medlem: fre jul 21, 2006 8:05 am
Ort: Luleå

Inlägg av Mr Garrett »

Ja, risken för att projektet drar iväg både tids och penningmässigt finns alltid :stop:

164:an spårade iväg till svårbesiktad :dance2:

Har förbjudit mig att byta original-bakaxeln förrän den är sprängd :D
Volvo 164 3.0 Turbo -73
Volvo Kadett Coupé 2.0 Turbo -74
BMW Ascona 2.8 Turbo -75 http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 23&start=0
Turbokoftan
Alltid på trycket
Inlägg: 1220
Blev medlem: tor nov 03, 2005 1:21 pm
Ort: Örnsköldsvik

Inlägg av Turbokoftan »

Mr Garrett skrev:Ja, risken för att projektet drar iväg både tids och penningmässigt finns alltid :stop:

164:an spårade iväg till svårbesiktad :dance2:

Har förbjudit mig att byta original-bakaxeln förrän den är sprängd :D
Haha jo man får det intrycket konstigt nog :wink:

Ja, med den rovan är det väl inga problem?=)
Madrace
För mycket laddtryck
Inlägg: 312
Blev medlem: tor nov 06, 2003 8:11 pm
Ort: Västerbotten

Inlägg av Madrace »

Helskönt bygge..rak 6:a och liten kaross ;-)
Isbil 142DL -74 mattsvart eldflammor B22 dubbla solex 45
164A -69 orginal
164A -72 trippel solex 45 bromsad 217 bakhjuls hk
164E -72 ombyggd 162 turbo
164E -74 trippel dellorto 45
960E/s90 -96 självklart 3.0
Användarvisningsbild
Mr Garrett
För mycket laddtryck
Inlägg: 155
Blev medlem: fre jul 21, 2006 8:05 am
Ort: Luleå

Inlägg av Mr Garrett »

Tackar ! 8)

Håller på mäter in motorn.........

Många centimeters flytt av torpedväggen blir det.... :angryfire:
Volvo 164 3.0 Turbo -73
Volvo Kadett Coupé 2.0 Turbo -74
BMW Ascona 2.8 Turbo -75 http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 23&start=0
Användarvisningsbild
stecka
Forumsberoende
Inlägg: 1034
Blev medlem: mån aug 14, 2006 1:34 am
Ort: Östersund,Lit

Inlägg av stecka »

coolt ett sånt här projekt funderar jag på oxå fast med en m20 istället får se om orken finns framöver. Jobba på ser bra ut det där.
Användarvisningsbild
Mr Garrett
För mycket laddtryck
Inlägg: 155
Blev medlem: fre jul 21, 2006 8:05 am
Ort: Luleå

Inlägg av Mr Garrett »

Påbörjat slakten av torpedväggen, ett stort hål blev det idag :crashed:
Bild
Volvo 164 3.0 Turbo -73
Volvo Kadett Coupé 2.0 Turbo -74
BMW Ascona 2.8 Turbo -75 http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 23&start=0
Användarvisningsbild
Mr Garrett
För mycket laddtryck
Inlägg: 155
Blev medlem: fre jul 21, 2006 8:05 am
Ort: Luleå

Inlägg av Mr Garrett »

Kapat ur kardantunneln oxå
Bild
Volvo 164 3.0 Turbo -73
Volvo Kadett Coupé 2.0 Turbo -74
BMW Ascona 2.8 Turbo -75 http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 23&start=0
j björk
Forumsberoende
Inlägg: 6113
Blev medlem: tis aug 16, 2005 1:51 pm
Ort: Linköping

Inlägg av j björk »

Det är riktigt!
Friskt kapat hälften försvunnet :lol:
Användarvisningsbild
Mr Garrett
För mycket laddtryck
Inlägg: 155
Blev medlem: fre jul 21, 2006 8:05 am
Ort: Luleå

Inlägg av Mr Garrett »

Provmontering av M30:in

Det är trångt men verkar möjligt :twisted:
Cylinder 1-3 får lite trångt med grenrören men det ska nog gå få dit långradie böjar med lite tur.
Bild


Trångt även på insugs sidan men det kan gå utan att modifiera pedalstället :D
Tur att M30:in har inverterad placering av spjällhuset 8)
Bild
Volvo 164 3.0 Turbo -73
Volvo Kadett Coupé 2.0 Turbo -74
BMW Ascona 2.8 Turbo -75 http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 23&start=0
knotan
Forumsberoende
Inlägg: 5068
Blev medlem: mån maj 01, 2006 9:34 pm
Ort: norrköping

Inlägg av knotan »

helt galet om du får det där att funka :twisted:
men känns som det är övervägande risk för urspårning som tidigare påpekat :roll:
Användarvisningsbild
Mr Garrett
För mycket laddtryck
Inlägg: 155
Blev medlem: fre jul 21, 2006 8:05 am
Ort: Luleå

Inlägg av Mr Garrett »

Det verkar hyfsat stabilt trots allt...bättre än jag trodde...!!

En ny torpedvägg ska nog gå bra att snickra till :typing:
Ska behålla original instrumentpanel för att inte göra besiktningsgubbarna
alltför nervösa. :stop:
Volvo 164 3.0 Turbo -73
Volvo Kadett Coupé 2.0 Turbo -74
BMW Ascona 2.8 Turbo -75 http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 23&start=0
Patrik H
Forumsberoende
Inlägg: 1283
Blev medlem: ons mar 01, 2006 7:09 pm
Ort: Götene

Inlägg av Patrik H »

det ser skoj ut ,ser ut att bli bra vikt fördelning
lycka till


här är bild på min kapade torpedvägg
ganska dålig bild men man ser lite i alla fall

http://www.garaget.org/?car=24236
Skriv svar