Den går tydligen hårt med..B20TicPower skrev:jonny_h skrev:Så vackert så man blir tårögd
Och vackrare blir det!
Slipat in ventilerna och putsat trummen och
planat den till 9.6 djup på F-rummen.. ca 3mm..
Tvättat och monterad ventiler o fjädrar..
Kommer gå hårt!
Totalt 14 timmar senare:
Fick ett mail från killen som har den för nån dag med..
Så här löd det:
Provkört nu (ler lite)
Djävlar vad den går nu!!! Har filat ner nålarna 0,5 mm men ska prova att ta lite mer på absoluta toppen. Den går makalöst jämt och fint i motorn på alla varv, Co-halten ligger konstant på 4.7 upp till ca 4500 rpm sedan sjunker den och lambda stiger vilket borde tyda på att den ska ha lite fetare på de högsta varven. 2 pojkar i en 850 glt blev rejält avhängda vid rödljuset idag,de hade faktiskt inte en chans.Trots detta så verkar den gå hyfsat bränslesnålt,dvs nålen står inte på tom än.
Resept:
K-kam dubbla su, flödespreppat grenrör/insug i gjutjärn portad topp..