Gustav skrev:Har du bestämt dig för slutväxel än?
Det är ju rätt många faktorer som spelar in när man kompromissar...
Nej, det är inte spikat. Har en 4,56-utväxling jag kan få köpa, eller så kör jag 4,10 som sitter på bilen nu, eller M31 med 3,73-utväxling. Så där har vi ju valmöjligheterna. Om jag sedan har alla axlarna liggande i garaget så är det ju ingen större svårighet att testa sig fram lite heller. Bara å muttra loss och muttra dit, så ser man vad man trivs med.
Gustav skrev:Titta även på vad motorn får för varvtal när du ligger i 110km/h typ.
För det verkar som att du bygger din bil så den ska gå att bruksa med?
Inte så fränt om det varvar 4000rpm från en trimmad räsermotor när man ligger och kör efter vägen...
Näe, bruksbil är det inte tal om. Enda bruks det är med den är att den ska gå att köra fram och tillbaka till race för egen maskin, så lagligt som möjligt. Men den är inte till för att frakta arslet. I såna fall är flippfront, glasfiberdörrar och sånt väldigt opraktiskt när man bor i "storstad".
Speciellt utan ljuddämpning och allt annat sånt där som man behöver i en bruksbil.
Hörselskydd kommer nog vara mer krav än valmöjlighet i bilen ändå, så att varvet går upp några hundra rpm märks nog inte. Och minst 4000rpm brukar ju 140n göra när man ligger och kör oavsett