Efter att ha dragit av en huvwire på Rekord C så skulle jag aldrig fästa huven med annat än hoodpins.j0jje skrev:Börjar se ut som en bil nu! bara lite diskret breddning bak och späjjsärs så blir det bra Gillar texten på rutan, och du! kapa inte ic:n nå mer ser ju fett ut
Edit, ja huvsprintar då vet man ju direkt att det är 400+ under huven eller hur? sitter inte på varannan epa trakor va?
Rekord C Coupe med Volvo 24V
- Cpt Tuttle
- Forumsberoende
- Inlägg: 1833
- Blev medlem: fre jul 15, 2005 10:57 pm
- Ort: Kalix
- Kontakt:
- Nicklas Eriksson
- Forumsberoende
- Inlägg: 864
- Blev medlem: fre jun 30, 2006 5:25 pm
- Ort: Norrbotten
- Kontakt:
Blir säkert hoodpins innan allt är över, det är lite tight med låsanordning ovanför ic:n som det är nu. Men de där OMP låsen som edström hade till sina hoodpins sög, kändes ju inte som att det var nån kvalla.Cpt Tuttle skrev:Efter att ha dragit av en huvwire på Rekord C så skulle jag aldrig fästa huven med annat än hoodpins.
/N
-
- SFRO-snubben
- Inlägg: 2641
- Blev medlem: mån jan 19, 2004 8:57 am
- Ort: Skellefteå
- Kontakt:
- Nicklas Eriksson
- Forumsberoende
- Inlägg: 864
- Blev medlem: fre jun 30, 2006 5:25 pm
- Ort: Norrbotten
- Kontakt:
jojje: precis som gustaf säger så stämmer det
lite sena bilder från då vi hade lastat bilen för resan ner till egmark
I morse började jag cadda på en tank. Här är en teaser, inte klar än.
Har varit upp med bilen till garaget igen idag. Men nu blir det ingen skruvning igen på ett tag, ska till stan och härja i helgen och nästa helg är jag i ståckhålm.
Hittade en tråd på turbobricks där en snubbe gjort det jag har tänkt göra med min aw30-43 låda. Verkar funka för växellådan iaf.
http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=47229
Dessutom har egmark en logical controller, (förenklat plc) som jag förmodligen kan använda till styrningen av lådan. Har ljusnat en hel del på den fronten!
lite sena bilder från då vi hade lastat bilen för resan ner till egmark
I morse började jag cadda på en tank. Här är en teaser, inte klar än.
Har varit upp med bilen till garaget igen idag. Men nu blir det ingen skruvning igen på ett tag, ska till stan och härja i helgen och nästa helg är jag i ståckhålm.
Hittade en tråd på turbobricks där en snubbe gjort det jag har tänkt göra med min aw30-43 låda. Verkar funka för växellådan iaf.
http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=47229
Dessutom har egmark en logical controller, (förenklat plc) som jag förmodligen kan använda till styrningen av lådan. Har ljusnat en hel del på den fronten!
- Nicklas Eriksson
- Forumsberoende
- Inlägg: 864
- Blev medlem: fre jun 30, 2006 5:25 pm
- Ort: Norrbotten
- Kontakt:
Mest "innejobb" nu, blir lite uppehåll på skruvfronten åtminståne till nästa helg men lite nyheter på växellådsfronten, aw30-43 lådans elektronik ska jag ju inte använda då den vill ha så mycket signaler från alla håll. Tankarna har länge legat på att knåpa ihop något eget som gör det möjligt att ha sekventiell "manuell växling av automatlådan.
Nu har jag hittat vad jag ska använda som styrning:
8 digitala ingångar, 4 digitala utgångar, går på 12V
Kommer monteras "bakom" instrumentbrädan, så att displayen är synlig.
http://www.crouzet.com/catalogue_web/in ... 970045.htm
Har inte fått lägga händerna på microkontrollern ännu, men däremot mjukvaran för programmering. Tog mig ett par timmar att förstå mig på FBD layouten och lyckas få ihop programmet Lockupfunktionen är visserligen en gissning, jag har inte granskat mina pdf:er om lådan fullständigt, men det kommer.
Blir nog mer inputs från selectorn på växellådan för att kunna visa P/N/L/D läge på displayen. Som det är lagt upp nu så visar displayen 1/2/3/4/5(lockup)
Om det blir paddlar eller knappar på ratten eller en "vanlig" spak på golvet får vi se sen.
Nu har jag hittat vad jag ska använda som styrning:
8 digitala ingångar, 4 digitala utgångar, går på 12V
Kommer monteras "bakom" instrumentbrädan, så att displayen är synlig.
http://www.crouzet.com/catalogue_web/in ... 970045.htm
Har inte fått lägga händerna på microkontrollern ännu, men däremot mjukvaran för programmering. Tog mig ett par timmar att förstå mig på FBD layouten och lyckas få ihop programmet Lockupfunktionen är visserligen en gissning, jag har inte granskat mina pdf:er om lådan fullständigt, men det kommer.
Blir nog mer inputs från selectorn på växellådan för att kunna visa P/N/L/D läge på displayen. Som det är lagt upp nu så visar displayen 1/2/3/4/5(lockup)
Om det blir paddlar eller knappar på ratten eller en "vanlig" spak på golvet får vi se sen.
- Nicklas Eriksson
- Forumsberoende
- Inlägg: 864
- Blev medlem: fre jun 30, 2006 5:25 pm
- Ort: Norrbotten
- Kontakt:
Okej. Men som det ser ut nu ska jag leta mig några ET20 fälgar, åtminståne till besiktning. De som sitte på nu är ET5. Blir nog såpass att jag slipper göra nåt åt skärmarna fram med lite tur.
Ska försöka mäta till "riktiga" måtten till tanken och göra cad-ritningen klar i veckan, eventuellt hinna klippa till plåtarna, men det är höga mål med tanke på allt annat som ska hinnas med
Ska försöka mäta till "riktiga" måtten till tanken och göra cad-ritningen klar i veckan, eventuellt hinna klippa till plåtarna, men det är höga mål med tanke på allt annat som ska hinnas med
- Nicklas Eriksson
- Forumsberoende
- Inlägg: 864
- Blev medlem: fre jun 30, 2006 5:25 pm
- Ort: Norrbotten
- Kontakt:
Dags för lite update, har haft lite break från bilen nu ett tag, blev rätt mycket tid i garaget inför SFRO besiktningen. Men nu har skatteåterbäringen ramlat in så lite beställningar har skett
* "Razzer" stolar
* Bussningar till bakvagnen, opel orginal
* Sänkfjädrar och dämpare till framvagnen 40 mm
Har funderat fram och tillbaka vad jag ska sätta upp för nytt delmål för bygget och nu har jag bestämt mig för att koncentrera mig på karossen och lägga ner lite pengar på den för att få den i besiktning/körbart skick, med andra ord kommer en del grejer att göras på enklaste/billigaste sätt för att komma ut på gatan så fort som möjligt, tanken är att då också få möjligheten att uppdatera under vintern, plåtfälgarna som exempel.
Stolsfästen på gång...
Gjorde styrstift. alltid så behagligt när det finns.
Stolarna och dörrsträvan på plats.
Jag är nöjd.
Var är lite trixig med glidskenan på passargerarsidan, för att överhuvudtaget ta sig till "baksätet" utan att behöva skruva loss en stol, så monterade jag stolen i "normalt" läge när glidskenan är längst bak. Passagerarstolen går alltså dra sjukt långt fram och man kan trixa sig in i det ickeexisterande baksätet.
Nya sulor, 15" 940 plåtisar från självplocket på Norrbottens bildemontering, 200 kr/st.
Blir väl ha dessa till att börja med, kanske plockar ut dubben ur däcken iaf. De funkar utan problem, behöver inte bredda nån skärm eller nåt.
Kommer att bli intressant när sänkningsgrejerna kommer, få se var hjulen hamnar då. Sen börjar jag bygga igen innerskärmarna igen.
* "Razzer" stolar
* Bussningar till bakvagnen, opel orginal
* Sänkfjädrar och dämpare till framvagnen 40 mm
Har funderat fram och tillbaka vad jag ska sätta upp för nytt delmål för bygget och nu har jag bestämt mig för att koncentrera mig på karossen och lägga ner lite pengar på den för att få den i besiktning/körbart skick, med andra ord kommer en del grejer att göras på enklaste/billigaste sätt för att komma ut på gatan så fort som möjligt, tanken är att då också få möjligheten att uppdatera under vintern, plåtfälgarna som exempel.
Stolsfästen på gång...
Gjorde styrstift. alltid så behagligt när det finns.
Stolarna och dörrsträvan på plats.
Jag är nöjd.
Var är lite trixig med glidskenan på passargerarsidan, för att överhuvudtaget ta sig till "baksätet" utan att behöva skruva loss en stol, så monterade jag stolen i "normalt" läge när glidskenan är längst bak. Passagerarstolen går alltså dra sjukt långt fram och man kan trixa sig in i det ickeexisterande baksätet.
Nya sulor, 15" 940 plåtisar från självplocket på Norrbottens bildemontering, 200 kr/st.
Blir väl ha dessa till att börja med, kanske plockar ut dubben ur däcken iaf. De funkar utan problem, behöver inte bredda nån skärm eller nåt.
Kommer att bli intressant när sänkningsgrejerna kommer, få se var hjulen hamnar då. Sen börjar jag bygga igen innerskärmarna igen.
- Nicklas Eriksson
- Forumsberoende
- Inlägg: 864
- Blev medlem: fre jun 30, 2006 5:25 pm
- Ort: Norrbotten
- Kontakt:
jojje: jo, jag är då nöjd. tror inte mitt rör blev så himla högt ändå, dörren är längre än din. ska komma förbi och hämta en fälg, kanske på lör-sön om det passar. hör av mig. har fått bussningarna, de ligger på ica, så nu måste det köpas färg så bakaxeln kan göras klar.
740r:: tackar, roligt att det är intressat för fler än mig
740r:: tackar, roligt att det är intressat för fler än mig
- Nicklas Eriksson
- Forumsberoende
- Inlägg: 864
- Blev medlem: fre jun 30, 2006 5:25 pm
- Ort: Norrbotten
- Kontakt:
inga bilder tyvärr, kommer kanske lite till helgen. tråkiga nyheter däremot, det har varit en brand i garaget där jag håller till med bilen. bilen klarade sig men mina arbetskläder är förstörda och eventuellt är mina nya stolar luktskadade har inte haft möjlighet att kolla upp det ännu, men det luktar fränt och illa i hela garaget. branden var enbart i fikarummet, trinetteköket verkar vara orsaken till både branden och släckningen, värmen hade smält alla packningar i blandaren på diskbänken så det sprutade vatten såpass att elden inte spred sig och var släckt när det upptäcktes. tur i oturen. alla dörrar, två stycken, var stängda till fikarummet vilket förmodligen var en bidragande orsak att elden inte spridit sig längre. bara att ta nya tag. måste fixa mig nå nya arbetsbyxor och hörselkåpor.
bussningarna till bakvagnen och fjädrar+dämpare till framvagnen har kommit. jag har skruvat lös bakaxeln och börjat fundera hur jag ska angripa bussningarna. ska försöka komma iväg och blästra lite detaljer också.
har också börjat svetsa igen kardantunneln+torpeden.
bussningarna till bakvagnen och fjädrar+dämpare till framvagnen har kommit. jag har skruvat lös bakaxeln och börjat fundera hur jag ska angripa bussningarna. ska försöka komma iväg och blästra lite detaljer också.
har också börjat svetsa igen kardantunneln+torpeden.