Rekord C Coupe med Volvo 24V
- Nicklas Eriksson
- Forumsberoende
- Inlägg: 864
- Blev medlem: fre jun 30, 2006 5:25 pm
- Ort: Norrbotten
- Kontakt:
Mer bilder
Plockad ut tanken och flyttade alla bra att ha grejer som hamnat i bagaget . Ligger numera i mitt icke-mobila-ambulansförråd.
Material 1mm plåt only for me
På marken!
Efter ~8 månader på pallbockar!
Tog inte i skärmkanten bak, mycket trevligt. Frågan är bara om det är godkänt av SBP?
Det är precis att det går
Lite förhandstitt Måste ta nåt varv på fjädrarna fram tror jag
Svetsat fäste till bromspedalstället och byggt ordentligt fäste till rattstången.
Tja, det känns så in-i-helvete bra att stå på marken igen!
Plockad ut tanken och flyttade alla bra att ha grejer som hamnat i bagaget . Ligger numera i mitt icke-mobila-ambulansförråd.
Material 1mm plåt only for me
På marken!
Efter ~8 månader på pallbockar!
Tog inte i skärmkanten bak, mycket trevligt. Frågan är bara om det är godkänt av SBP?
Det är precis att det går
Lite förhandstitt Måste ta nåt varv på fjädrarna fram tror jag
Svetsat fäste till bromspedalstället och byggt ordentligt fäste till rattstången.
Tja, det känns så in-i-helvete bra att stå på marken igen!
Fan Niklas du har ju bara 2 pedaler! fusk ju! Du hörde aldrig av dig i helgen, men jag har då haft fullt upp iaf. lördag jobba jag ju halva dan sen var jag å farsan och skruva lös massa grejjer från en 140, bla annat nå rallyfjädrar som jag modda dit på kadetten, de var typ dubbelt så tjocka som orginal och inte progressiva blev bra. sen igår höll jag på med 2.0an hela dan för det kom en från malmberget och hämta den igår kväll stressigt som fan. Men du det ser bra ut det här.
- Nicklas Eriksson
- Forumsberoende
- Inlägg: 864
- Blev medlem: fre jun 30, 2006 5:25 pm
- Ort: Norrbotten
- Kontakt:
amazon-tic: 960 automat, den som satt och sitter på 3.0L motorn. Vi får väl se hur länge den håller...
jojje: what! har jag tappat en pedal det är rätt smidigt, pedalerna hamnade över förväntan bra, har varit och fixat till golvet idag under gaspedalen.
Satt dit framskärmarna och mätte lite idag, för att få samma avstånd mellan framhjulet och skärmkanten som bak så måste jag sänka 65 mm. Vilket ju kan bli intressant. Men jag tror nog att det kommer att gå, tanken har aldrig varit att bilen ska vara extrem-sänkt, mer lagomt.
Har fått preliminär tid för 1:a besiktningen med SFRO, blir av 16-17 maj som det ser ut nu, och jag börjar känna att jag är redo.
Inga fler bilder tyvärr, flickvännen stack med kameran till grannkommunen idag.
jojje: what! har jag tappat en pedal det är rätt smidigt, pedalerna hamnade över förväntan bra, har varit och fixat till golvet idag under gaspedalen.
Satt dit framskärmarna och mätte lite idag, för att få samma avstånd mellan framhjulet och skärmkanten som bak så måste jag sänka 65 mm. Vilket ju kan bli intressant. Men jag tror nog att det kommer att gå, tanken har aldrig varit att bilen ska vara extrem-sänkt, mer lagomt.
Har fått preliminär tid för 1:a besiktningen med SFRO, blir av 16-17 maj som det ser ut nu, och jag börjar känna att jag är redo.
Inga fler bilder tyvärr, flickvännen stack med kameran till grannkommunen idag.
- Cpt Tuttle
- Forumsberoende
- Inlägg: 1833
- Blev medlem: fre jul 15, 2005 10:57 pm
- Ort: Kalix
- Kontakt:
- Nicklas Eriksson
- Forumsberoende
- Inlägg: 864
- Blev medlem: fre jun 30, 2006 5:25 pm
- Ort: Norrbotten
- Kontakt:
- Cpt Tuttle
- Forumsberoende
- Inlägg: 1833
- Blev medlem: fre jul 15, 2005 10:57 pm
- Ort: Kalix
- Kontakt:
Läste du vad jag skrev...
Spårvidden följer AXELN...
Dvs. så länge det inte tar i någonstans så har du max tillåten spårvidd som en Volvo 960 då axlarna är från en sådan bil.
Spelar då ingen roll om du sätter dessa axlar på en hundkoja eller på en Scania, du får fortfarande bara ändra spårvidden inom ramarna för Volvo 960 då axlarna är från en sådan.
Spårvidden följer AXELN...
Dvs. så länge det inte tar i någonstans så har du max tillåten spårvidd som en Volvo 960 då axlarna är från en sådan bil.
Spelar då ingen roll om du sätter dessa axlar på en hundkoja eller på en Scania, du får fortfarande bara ändra spårvidden inom ramarna för Volvo 960 då axlarna är från en sådan.
- Nicklas Eriksson
- Forumsberoende
- Inlägg: 864
- Blev medlem: fre jun 30, 2006 5:25 pm
- Ort: Norrbotten
- Kontakt:
- Cpt Tuttle
- Forumsberoende
- Inlägg: 1833
- Blev medlem: fre jul 15, 2005 10:57 pm
- Ort: Kalix
- Kontakt:
- Nicklas Eriksson
- Forumsberoende
- Inlägg: 864
- Blev medlem: fre jun 30, 2006 5:25 pm
- Ort: Norrbotten
- Kontakt:
Och händelsevis så har jag 140 fälgar
Tanken var ju spacers bak och lite skärmbreddning, jag gillar nämligen inte att spårvidden är smalare bak än fram. Men på besiktning är det ju bara åka med det som godkännes.
Känns ändå just nu som ett lite avlägset problem, försöker lista ut hur jag ska få till en vettig flipfront eller om jag ska skita i det och göra fästen för skärmarna och huvsprintar för huven. Nån som har bilder på flipfront gångjärn?
Tanken var ju spacers bak och lite skärmbreddning, jag gillar nämligen inte att spårvidden är smalare bak än fram. Men på besiktning är det ju bara åka med det som godkännes.
Känns ändå just nu som ett lite avlägset problem, försöker lista ut hur jag ska få till en vettig flipfront eller om jag ska skita i det och göra fästen för skärmarna och huvsprintar för huven. Nån som har bilder på flipfront gångjärn?
- Nicklas Eriksson
- Forumsberoende
- Inlägg: 864
- Blev medlem: fre jun 30, 2006 5:25 pm
- Ort: Norrbotten
- Kontakt:
I lördags var man på rejs i fällfors och kikade, blev helt klart sugen på att bli klar Har lite bilder från dagen, kanske lägger upp senare om det är nån som är intresserad.
Lite nya bilder på projektet:
Svetsat igen problemområdet under gaspedalen. Inte vackert men det funkar
Byggde två små fästen till skärmarna, blir ett fäste längre bak och ett längre fram på varje sida. Har skippat flipfront.
Satte ihop fronten lite mer seriöst, ska ta och kapa intercoolern lite mer, den blir nog tillräckligt stor ändå
det är så lite som saknas för att vara godkänt
Blev till slut så att jag provade orginalfästena till huven vilka fungerade perfekt, så det blir "normal" huvöppning. Det möjligör lite mer sleeperlook kanske att slippa huvsprintarna
Lite nya bilder på projektet:
Svetsat igen problemområdet under gaspedalen. Inte vackert men det funkar
Byggde två små fästen till skärmarna, blir ett fäste längre bak och ett längre fram på varje sida. Har skippat flipfront.
Satte ihop fronten lite mer seriöst, ska ta och kapa intercoolern lite mer, den blir nog tillräckligt stor ändå
det är så lite som saknas för att vara godkänt
Blev till slut så att jag provade orginalfästena till huven vilka fungerade perfekt, så det blir "normal" huvöppning. Det möjligör lite mer sleeperlook kanske att slippa huvsprintarna
- Nicklas Eriksson
- Forumsberoende
- Inlägg: 864
- Blev medlem: fre jun 30, 2006 5:25 pm
- Ort: Norrbotten
- Kontakt: