Race Taunus 20M-65 CSB 377cui Turbo

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10081
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av mattias »

Brutalt och snyggt stuk!! :twisted: :thumbright:
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Användarvisningsbild
Jonathan_
Forumsberoende
Inlägg: 597
Blev medlem: mån okt 20, 2008 9:16 am
Ort: Västland

Inlägg av Jonathan_ »

Puh, trodde du hade börjat knyppla eller något.

Snyggt jobbat, den låter hemskt fint med! :thumbright:

Blir det några modifikationer i vinter eller står den redo till våren som den är?
Jonathan Westerlund, Tierp

Plymouth Duster -1971 340cui HX55/VEMS.

Samt ett par, tre Alfor.
Användarvisningsbild
freddan302
Forumsberoende
Inlägg: 817
Blev medlem: ons nov 25, 2009 6:58 pm
Ort: Gällivare

Inlägg av freddan302 »

Grymt bygge, både bilen och garaget! :)

Har sett att du också hamnat i Hall of Fame builds borta hos "theturboforums.com" :thumbright:
Martin H
Forumsberoende
Inlägg: 2304
Blev medlem: ons dec 14, 2005 9:05 am
Ort: lit/jämtland
Kontakt:

Inlägg av Martin H »

kul att få se lite aktivitet i den här tråden igen. och allt ser ju :thumbright: som vanligt. blir det bara att sitta och vänta ut vintern nu då?
MHR
portning vid mån av tid.
flödning,ventilslip mm
0730-541418
volvo 144 9.32s 232km/h
Användarvisningsbild
Mattz Larsson
För mycket laddtryck
Inlägg: 398
Blev medlem: fre okt 21, 2005 12:30 pm
Ort: Gävle

Inlägg av Mattz Larsson »

Vad är det för generator du använder?

Kanon frän bil........

Mattz
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

:thumbright:
Användarvisningsbild
Klabbe Persson
Forumsberoende
Inlägg: 1312
Blev medlem: ons dec 14, 2005 8:32 pm
Ort: Kristianstad

Inlägg av Klabbe Persson »

Tackar alla!

Kommer inte bli jätte mycke mek i vinter, ska koppla in ett par givare till, bla oljetryck och hastighets givare så jag kan logga de.

Ska försöka bygga ett par wheeliebars, wishbone och kränghämmare.
Ska även försöka få min Lc-1 att funka som den ska anners får jag hitta en annan lösning me bb-lambda. Annars kommer de bli ganska små grejor i vinter som sagt.

Mattz, det är en Denso generator från en Suzuki Swift.
Mvh Klabbe

Volvo 142-68 B20 Turbo
Instagram: Klabbarparen
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10081
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av mattias »

Får du mycket strul med din LC-1 kan jag rekommendera att handla en "VEMS round" (52 mm mätare + styrenhet) av mig eller en variant av Techedge från ANorberg här på forumet. Båda systemen har rätt prislapp och är rätt ensamma om att ha isolerad utgång för lambda-signal, alltså en isolerad jord och signal som inte är kopplade mot sondens förvärmning och orsakar störningar, vilket blir störningsfritt och bra till ditt Autronic SM4.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

jo det värka va vanligt med jord strul på de burkar som inte är gjorda på de sättet. kan bli dyrbara haverier om man litar på en lamda som inte visar rätt :thumbdown:
Användarvisningsbild
Andreas Arthursson
Forumsberoende
Inlägg: 528
Blev medlem: ons apr 09, 2008 9:10 pm
Ort: Avesta
Kontakt:

Inlägg av Andreas Arthursson »

Den får du lätt att funka om du kopplar vit kabel till autronics flytande jord. Den blåa förvärmningsjorden kopplar man till chassiet. Vanligt fel folk gör..
6.47@357km/h med en liten smallblock.
Världens snabbaste LS.
Europas 3:e snabbaste turbobil.
Användarvisningsbild
mh
Forumsberoende
Inlägg: 668
Blev medlem: ons apr 19, 2006 5:13 pm
Ort: västerås

Inlägg av mh »

Super snyggt in i minsta deltalj!!! :thumbright:
VACKERT!!
Magnus Helin 0707816992
Användarvisningsbild
Klabbe Persson
Forumsberoende
Inlägg: 1312
Blev medlem: ons dec 14, 2005 8:32 pm
Ort: Kristianstad

Inlägg av Klabbe Persson »

Tack för tipset Mattias, ska kolla så jag gjort rätt som Andreas säger först innan jag dömmer ut den, känns just nu som ett handhavande fel kanske. Men jag har iaf för mig att jag kopplat som du säger Andreas, får gå ut o kolla så de är så + kolla över inställningarna.
Måste som sagt ha den att funka så e de bara!!
Mvh Klabbe

Volvo 142-68 B20 Turbo
Instagram: Klabbarparen
Martin H
Forumsberoende
Inlägg: 2304
Blev medlem: ons dec 14, 2005 9:05 am
Ort: lit/jämtland
Kontakt:

Inlägg av Martin H »

vad är felet med den då?
MHR
portning vid mån av tid.
flödning,ventilslip mm
0730-541418
volvo 144 9.32s 232km/h
T_Hedman
För mycket laddtryck
Inlägg: 134
Blev medlem: mån jan 19, 2004 8:10 pm
Ort: Falun, Dalarna

Inlägg av T_Hedman »

Koppla så som Andreas skrev. Och så programmerar du lc1:an att ge 0-5volt 10-20AFR. Ingången på autronicet kör du 5000 i span och 1000 i offset.

Du kan även programmera lc1:an att ge ex 1volt ut under förvärmning. Det motsvarar alltså 12.0AFR. Kolla i autronic vad du har för värde när sonden värms upp. Diffar det mer än 0.1AFR så får du flytta jordpunkten till lc1. Den kan vara känslig för vart man jordar den.

Har kört en som jordades i cigguttaget, diffade 1AFR och när den flyttades till en riktig jordpunkt på chassiet så försvann diffen.
Användarvisningsbild
Klabbe Persson
Forumsberoende
Inlägg: 1312
Blev medlem: ons dec 14, 2005 8:32 pm
Ort: Kristianstad

Inlägg av Klabbe Persson »

Martin H skrev:vad är felet med den då?
Får inte den till o lira med sm4at, den typ hänger sig, visar bara 10 - 10.3 afr hela tiden, har provat o kalibrera om o så me men vill inte sig.

Hedman:
Idag har jag för mig den e programerad så den ger 0-2.5volt 10-20 afr. och 2500 i span o 1000 i offset. Men ska kolla över allt igen ihelgen.
Mvh Klabbe

Volvo 142-68 B20 Turbo
Instagram: Klabbarparen
Skriv svar